Guvernul a decis înființarea a nouă agenții pentru întreprinderi mici și mijlocii (IMM), atragere de investiții și promovare a exportului, prin reorganizarea celor opt oficii teritoriale pentru întreprinderi mici și mijlocii și cooperație. Fiecare agenție va avea 26 de angajați, salarizați la nivel de funcționari publici care gestionează fonduri europene.
Cele 9 agenții vor funcționa în subordinea Ministerului pentru Mediul de Afaceri și vor funcționa în București, Brașov, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Iași, Ploiești, Târgu Mureș și Timișoara.
Ministerul pentru Mediul de Afaceri susține că, în lipsa acestor măsuri, este pusă în pericol implementarea Programului ”Start-up Nation - România”precum și a Programului de susținere a internaționalizării operatorilor economici români.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit datelor furnizate de minister, în anul 2016, cele opt oficii teritoriale, care vor fi reorganizate în agenții, au verificat, contractat, certificat, decontat și monitorizat un număr de 990 de beneficiari, dar pentru anul 2017 este estimat un volum de muncă de cel puțin 11 ori mai mare, în condițiile în care vor fi finanțați circa 10.000 de beneficiari prin ”Start-up Nation - România”.
Noua agenție care va funcționa în Capitală va prelua zona București-Ilfov de la oficiul teritorial Ploiești, având în vedere că la doar 9 posturi de execuție sunt arondate 8 județe și municipiul București, iar din derularea programelor în anii anteriori reiese că la acest oficiu se regăsesc în medie 40% din totalul beneficiarilor. Conform estimărilor Guvernului, în acest an cele 9 persoane ar trebui să verifice, contracteze, deconteze și monitorizeze un număr de aproximativ 4.500 de beneficiari, ceea ce ar fi practic imposibil.
La nivelul tuturor oficiilor actuale există în prezent un număr total de 89 de posturi de natură contractuală, din care sunt ocupate efectiv 76, iar ministerul resort susține că motivul îl constituie neatractivitatea nivelului salarial, în medie de 1.200 lei net lunar, fapt care a condus în anul 2016, în două rânduri, la blocarea activității prin declanșarea a două greve generale.
CITEȘTE ȘI Populația va plăti maximum 10 taxe din 2018, pentru firme numărul nu va depăși 40Astfel, susține ministerul, atribuțiile personalului din cadrul oficiilor pentru IMM sunt identice cu cele ale personalului care gestionează fonduri europene, dar diferențele salariale sunt în raport mediu de 1/6.
Prin urmare, fiecare agenție va avea minimum 26 posturi, iar personalul va avea statut de funcționar public, fiind salarizat la nivelul funcționarilor din administrație care gestionează fonduri europene.
Conducerea fiecărei agenții va fi asigurată de un director general, funcționar public de conducere, numit prin ordin al ministrului pentru Mediul de afaceri, comerț și anterprenoriat.