Uber lucrează în România la o soluție care va permite utilizatorilor să comande mașini și de pe PC-uri, dar ia în calcul închiderea contului de Twitter din cauza numărului redus de utilizatori pe piața locală. Carrefour anunță că își mută o parte din bugetul de marketing de pe TV pe online, iar Google explică firmelor cum să capteze într-un timp foarte scurt atenția extrem de fragmentată a utilizatorilor de mobile. Sunt doar o parte din temele de la WeLoveDigital.forum.
Forumul, extrem de important pentru piața de business și organizat pe două zile, are ca parteneri UPC, Telekom, Cert, Philips, Fan Courier, Visa, Iqos, easypost și DWF, fiind organizat cu sprijinul IAB, IAA, ANSSI, ANIS și 2Performant. Parteneri media sunt News.ro, Adevarul.ro, Iqads, Smark, Softlead
În cadrul conferinței, Irina Scarlat, Marketing Manager Uber România, a anunțat că Uber lucrează în prezent la o soluție care permite utilizatorilor să comande mașini și de pe PC-uri.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Întrebată, într-un panel moderat de Laurențiu Dumitrescu, Managing Partner Digital Star, despre modul în care companiile trebuie să abordeze digitalizarea afacerilor, ea a precizat că important este pentru companii să se concentreze și să-și direcționeze resursele limitate către canalele unde se află utilizatorii.
De aceea, Uber vrea să fie disponibil utilizatorilor nu doar prin intermediul aplicației mobile, ci și pe desktop - un alt mediu prin care serviciul de car sharing se poate apropia de utilizatorii săi.
Pe aceeași idee, de concentrare pe canalele unde se găsesc clienții, Irina Scarlat a anunțat că ia în calcul închiderea contului de Twitter pentru Uber România din cauza numărului redus de utilizatori în țară a rețelei sociale.
Aceeași idee a susținut-o și Dan Oros, Country Responsible BlaBlaCar: “Este important să vedem tendințele clienților la care ne raportăm”.
Bogdan Lupu, Head of Digital Carrefour România, a susținut ideea concentrării și mutării priorităților pe canalele care sunt mai importante. Acesta a prezentat ca exemplu mutarea unei părți a bugetului de marketing al Carrefour România de pe TV pe online: “Am mutat buget de la TV în zona de online și am analizat diferențele. Am decis să continuăm trecerea pe zona de online, în special pentru produsele electronice și electrocasnice”.
Ana Sipciu, Industry Manager Google România, a arătat, cu datele ale companiei, că România este o țară cu foarte mulți utilizatori în zona de mobile. “Creșterile pe toate industriile și căutările online vin din zona de mobile.”
În schimb, o problemă este faptul că atenția utilizatorului este foarte fragmentată, iar companiile trebuie să capteze interesul acestora într-un timp foarte scurt. În plus, consumatorii devin din ce în ce mai comozi și mai puțin fideli unui anumit brand.
"Nimeni nu va spune că este împoitriva digitalizarii", a punctat și Teodor Blidăruș, Managing Partner Softelligence. "Problema este implementarea. Resursele și timpul sunt cei mai mari inhibatori în procesul de digitalizare a unei companii."
Andrei Dragu, Business Development Director V8, a arătat că provocarea esențială a unui business este de a traduce obiectivele companiei în ținte de marketing.
"Provocarea esențială în momentul în care începem să facem comunicarea pleacă de la o lecție pe care am avut-o acum 16 ani în primul curs de economie. Profesorul s-a uitat în sală și a întrebat care este motivația pentru faliment. Singurul element comun când vorbim despre faliment este lipsa vânzărilor. Bugetul nostru de merketing rezultă din bugetul generat de vânzări. Cred că provocarea esențială este de a traduce obiectivele acestui business pe care-l avem în obiective de marketing", a spus Dragu.