Înființată în 2014, Bucharest Business School, școala de afaceri a Academiei de Studii Economice din București (ASE), are două programe majore de MBA, International Executive MBA (MBA româno-canadian) și INDE MBA (MBA româno-francez), și se adresează în principal liderilor atât din România, cât și din regiune.
„Bucharest Business School dorește să sprijine liderii din România și din regiune să se dezvolte, să contribuie la creșterea afacerilor în care își desfășoare activitatea, să contribuie la creșterea rezilienței economiilor noastre, la conectarea economiilor noastre, să sprijine realizarea unui mediu mai dinamic, mai dezvoltat pentru noi toți. Adică oamenii care iau decizii, să ia decizii mai bune bazate pe științe”, spune, la emisiunea Educație cu Profit de la PROFIT NEWS TV, Vasile Strat, decan al Bucharest Business School.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Educație cu Profit - Iulia Rusu, ING Bank: Când mediul este incert, clienții preferă ratele fixe. Cererea mare de credit s-a mai domolit, românii economisesc mai multÎn ultimii ani, numărul școlilor de business apărute în România care oferă programe postuniversitare, diferite cursuri de pregătire a liderilor sau viitorilor lideri a crescut semnificativ. La foarte multe însă le lipsește o organizare specifică unei școli de afaceri la nivel universitar, dar și acreditările.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Au apărut școli mai multe, nu știu dacă e nevoie de atât de multe, timpul va arăta care dintre ele va supraviețui. De asemenea, educația de nivel universitar există demult pe lume, de fiecare dată apar alternative, unele dintre ele rezistă, altele nu.
Recent au apărut și acreditările, cele care arată că desfășori o activitate la un anumit nivel de calitate, iar aceste acreditări împreună cu clienții pe care îi ai, adică cei care vin să se educe, sunt cei care certifică calitatea și te ajută să treci testul timpului.
Au început la un anumit moment să apară școli de business extensii ale unor școli de business din străinătate într-un mod mai nestructurat, uneori cu o organizare mai importantă sau mai fluidă.
De asemenea, în ultimii 5-6 ani au început să apară diverse organizații și inițiative în diverse domenii care utilizează terminologie de școală de afaceri, majoritatea nu au în spate o organizare specifică unei școli de afaceri de nivel universitar, nu au în spate acreditări la nivel național sau internațional, nu au în spate toate structurile care leagă școala de afaceri de mediul universitar prin intermediul cercetării”, mai spune Vasile Strat.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Educație cu Profit Ana-Maria Neațu, Project Manager Made in Romania: IMM-urile au avut în acest an o pondere mai mică, au câștigat teren startup-urile și companiile mariEl adaugă că o școală de afaceri propune modul de a aborda economia, managementul unei economii pe baze științifice, utilizând studii de caz cu metodologii în spate, cu modalități de abordare structurate, nu povești de succes și atât.
„În ultima vreme au apărut astfel de organizații care propun inițiative de școli de afaceri. Majoritatea dintre ele se vor putea transforma în viitor în niște scoli de afaceri în adevăratul sens al cuvântului dacă vor trece testul timpului. Deocamdată sunt niște inițiative”, precizează decanul Bucharest Business School.