PROFIT NEWS TV Educație cu Profit – Cornel Ionescu, coach Banometru : Oameni educați financiar înseamnă oameni mai productivi. E greu să fii bogat într-un sat de săraci

PROFIT NEWS TV Educație cu Profit – Cornel Ionescu, coach Banometru : Oameni educați financiar înseamnă oameni mai productivi. E greu să fii bogat într-un sat de săraci
scris 27 sep 2023

Educația financiară face legătura de fapt cu ce se întâmplă în mod real în viața cuiva, spune, la emisiunea Educație cu Profit de la PROFIT NEWS TV, Cornel Ionescu, coach Banometru.

„Nu se face de amorul educației financiare, ci pentru simplul fapt că banii ăștia au un rost și pentru majoritatea oamenilor ei se câștigă vânzându-și timpul pentru bani. Ca urmare, tu când te duci și cumperi ceva plătești în mod real cu timp din viața ta pe care l-ai lucrat. Astfel că, banii sunt viața mea și viața mea e importantă, iar ca urmare banii sunt importanți.

Și, dacă stăm și ne uităm la educație financiară, vedem că suntem măsurați după niște informații pe care le avem referitoare la instrumente financiare sau la inflație și alte câteva noțiuni economice, apoi suntem măsurați după cât de bine știm să folosim instrumentele financiare aflate la îndemâna noastră și după atitudinea pe care o avem în momentul în care folosim instrumentele astea”, spune acesta.

Urmărește-ne și pe Google News

Educația financiară, continuă el, înseamnă o planificare a bugetului de venituri și cheltuieli.

„Dacă fac lucrurile în așa fel încât să fiu sănătos din punct de vedere financiar, respectiv îmi planific ce experiențe vreau să trăiesc luna următoare sau anul următor, pentru că asta înseamnă bugetul - cine vreau eu să fiu, ce vreau să trăiesc și, după aceea, în momentul în care faci execuția bugetară, care înseamnă să ții evidența cheltuielilor și să vezi că ce ai planificat se întâmplă”, explică Cornel Ionescu.

PROFIT NEWS TV Educație cu Profit – Carmen Micu, fondator Envisia Boards of Elite: Ne așteptăm la un impact foarte rapid. Acești oameni, odată numiți în aceste consilii, vor putea influența imediat deciziile CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Educație cu Profit – Carmen Micu, fondator Envisia Boards of Elite: Ne așteptăm la un impact foarte rapid. Acești oameni, odată numiți în aceste consilii, vor putea influența imediat deciziile

Acesta adaugă că oameni educați financiar înseamnă oameni mai productivi, care pot să aducă mai mulți bani în zona de consum.

„Asta înseamnă că afacerile pot să prospere, ceea ce înseamnă că putem să facem față mai bine crizelor. Eu cred că sănătatea financiară și educația financiară și cea investițională sunt foarte importante pentru sănătatea noastră ca națiune. Și cred că e important să ne gândim la ele și să facem pași importanți în direcția asta. E greu să fii bogat într-un sat de săraci. Să investești e o abilitate, adică ceva care se construiește. Trebuie să înveți la fel cum ai învățat să faci venit”, afirmă el.

Înființată în 2013, Asociația Educație pentru Viața Reală are ca obiectiv educația financiară și antreprenorială a cetățenilor țării.

„Îi învățăm pe oameni să-și facă bugetul, să înțeleagă la ce folosește, cum să țină evidența cheltuielilor și la ce folosește, cum să-și facă un obiectiv financiar și de ce să-și facă un obiectiv financiar, cum să-și facă un fond de urgență”, mai spune Cornel Ionescu, care este și coach în cadrul programului Banometru, realizat de către Asociația Educație pentru Viața Reală în parteneriat cu Asociația pentru Relații Comunitare și ING Bank România. 

Referitor la ceea ce îi motivează pe români să fie interesați de educația financiară, Cornel Ionescu spune că principala motivație este îmbunătățirea calității vieții, dar și obținerea de noi surse de venit, securitatea financiară și plata datoriilor înainte de termen. El menționează că, în ultima perioadă, a observat că tot mai multe persoane s-au adresat programului Banometru pentru a primi sprijin moral, deoarece simt că nu se pot adapta noii situații economice, afectată poate de creșterea prețurilor, și au nevoie de sfaturi financiare.

De sfaturi financiare au nevoie și tinerii care se confruntă cu probleme legate de stima de sine, așa cum au arătat rezultatele campaniei Unfollow Self:Hate, derulată de ING Bank, în parteneriat cu Banometru.  În cadrul campaniei, cei din Generația Z au avut la dispoziție un calculator interactiv cu ajutorul căruia au putut descoperi cât cheltuie pentru a face față lipsei iubirii de sine, iar rezultate au arătat că tinerii au cheltuit într-un an 140 de milioane de lei.

viewscnt
Afla mai multe despre
cornel ionescu
asociația educație pentru viața reală