Banca Transilvania face bilanțul primului an de Finanțe pe Înțelesul Tuturor

Banca Transilvania face bilanțul primului an de Finanțe pe Înțelesul Tuturor
scris luni, 12:01

În urmă cu un an de zile, o statistică publicată de Eurobarometrul dedicat educației financiare arăta o situație îngrijorătoare: 30% dintre români sunt analfabeți financiar, în timp ce nu mai mult de 10% au competențe financiare. Cea mai mare bancă din țară, Banca Transilvania, a decis atunci că trebuie să facă ceva. Un program ambițios, lansat pentru a prezenta pe înțelesul oricui teme financiare esențiale, s-a dezvoltat pe mai mult componente și a ajuns, între timp, la sute de mii de oameni. 

Cum poți aduce informațiile și cunoștințele financiare cât mai aproape de oameni? Cum le faci accesibile unui public cât mai divers, scoțându-le din zona datelor economice aride?

Pentru Banca Transilvania, aceste ambiții și-au găsit soluțiile în Programul de educație financiară FIT: Finanțe pe înțelesul Tuturor. Scopul declarat al acestuia a fost să acopere zonele și temele de educație financiară cele mai importante, să le explice și să le aducă în fața unui public de toate vârstele și din toate mediile sociale.

Urmărește-ne și pe Google News

Misiunea educației financiare pentru oameni obișnuiți nu este deloc mai simplă decât cea care țintește un public specializat. Pentru a aduce noțiuni tehnice aproape de înțelegerea oricui, programul FIT a avut o abordare 360 de grade, urmând mai multe direcții. După experiența primului an, fiecare componentă a programului are deja un bilanț serios.

Un Show De Toți Banii cu milioane de vizualizări

Un video show online intitulat „De Toți Banii”, a adus în jurul unei mese rotunde experți financiari, dar și celebrități, pentru discuta pe înțelesul tuturor noțiuni și concepte financiare, povestindu-și experiențele personale legate de acestea.

O serie de 10 astfel de episoade a reunit oameni din domenii diverse, cu perspective foarte diferite despre bani: profesori de economie, actori, creatori de conținut, artiști, avocați, etc.  

Dacă invitații primului episod s-au concentrat pe economisire, în cel de-al doilea și-au povestit experiența cu creditele bancare,  în al treilea au discutat despre siguranța în mediul online, iar în al patrulea despre provocările antreprenoriale. Educația copiilor despre bani, subiect extrem de important, a fost in centrul celui de-al cincilea episode. În următoarele show-uri, specialiștii și vedetele invitate în jurul mesei au disecat sobiectele creditelor ipotecare și imobiliare, leasingul auto, pensiile private, investițiile și asigurările.

După un an, bilanțul Show-ului de toți banii arată:

  • peste 100.000 vizualizări pe Youtube
  • 50 de milioane de vizualizări pe TikTok
  • 5 milioane de afișări ale conținutului în social media

Test de cunoștințe prin Quiz-ul FIT

O altă abordare a educației financiare pentru toți a fost testarea cunoștințelor, într-un mod plăcut și interesant. Au putut să o facă, printr-o platformă Quiz, atât clienți, cât și non-clienți ai Băncii Transilvania, putând câștiga și premii, pe lângă câștigul evident al educației.

Quiz-ul FIT este înglobat în site-ul dedicat FIT, unde se pot găsi informații despre temele principale abordate de program: economii, credite, leasing, investiții, asigurări, pensii și altele.

Bilanțul primului an de testare a cunoștințelor financiare, prin Quiz-ul FIT arată:

  • 35.000 de persoane au parcurs quiz-ul
  • 8.500 de persoane au răspuns corect la 10/10 întrebări (persormanță care le-a permis să câștige peste 150 de premii, precum Iphone-uri, Ipad-uri, e-readere Kindle sau abonamente la festivaluri)

Bancheri în sălile de clasă, dar și la festivaluri

Angajați din întreaga rețea a Băncii Transilvania au mers în ultimul an în școli și licee din țară, pentru a susține prezentări direct în sălile de clasă.

Bilanțul anului pentru cei care au luat la pas școlile din țară, aducând educația financiară în clase, arată:

  • Peste 200 de prezentări în toată țara
  • Peste 25.000 de elevi și studenți participanți, care au primittot atâtea kituri fizice de educație financiară din partea băncii

Banca a încercat să fie prezentă nu doar acolo unde tinerii învață, ci și unde se distrează, Programul de educație financiară FIT a ajuns, astfel, la majoritatea festivalurilor și evenimentelor importante din țară, anul trecut: de la Untold, Beach Please, EC, Nostalgia, la Târguri de Crăciun și alte eveniment partenere BT.

Programul FIT continuă și în 2025 și se va dezvolta și pe alte direcții, în paralel cu cele existente, a anunțat banca.

viewscnt
Afla mai multe despre
banca transilvania
fit