Vinurile premium, consumate în cantități mai mici dar cu ocazii mai dese, cele organice și produsele cu o concentrație redusă de alcool sunt câteva dintre categoriile cu popularitate în creștere în ultima perioadă, potrivit lui Florin Bejan, acționar Vinexpert și expert independent în domeniu.
“Există un trend în ultimii 2-3 ani din ce în ce mai accentuat de a vira consumul către premium. Și noi vom merge într-acolo. Sunt generațiile care vin din urmă, cu tendințe interesante, una fiind “less but better” (“mai puțin dar mai bun”, n.r.) – sunt tineri de 25-30 de ani, unii dintre ei cu carieră sau disponibilitate de învățare, care merg pe ideea unui consum la mai multe ocazii, dar mai puțin și mai bun”, a afirmat Bejan la Maratonul Vinului, organizat de Profit News TV.
Evenimentul a fost organizat împreună cu Unvinpezi.ro.
Un alt trend remarcat de Bejan este moderația, cu legatură cu grija față de sănătate și interes mai mare pentru vinurile organice sau bio. Pe piețe mari, precum Germania, SUA, Japonia, Marea Britanie sau Canada, a apărut interesul pentru vinurile slab alcoolizate și vor apărea pe piață și produse dealcoolizate, spune Bejan.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Despre prosecco, Bejan afirmă că nu este “niciun risc” să dispară de pe piață și că italienii sunt recunoscuți pentru capacitatea lor de adaptare la noile condiții ale pieței.
Vinurile românești premium au apărut cu doar câțiva ani în urmă, dar evoluează rapid și sunt deci pe drumul cel bun, potrivit expertului.
“Istoria vinului în România este veche, dar istoria vinului premium în România nu este foarte veche, are 15 ani maxim, mai degrabă 12. Evoluează într-un mod extraordinar. Am adus în România producători mari din afară și întotdeauna am încercat să le prezentăm la final lor, personal, în privat, câteva vinuri românești pe care noi le considerăm premium ca să avem un feedback obietiv. Am avut surpriza acum câțiva ani ca într-un restaurant de super lux al unuia dintre acești producători să vedem listate două case din România”, a afirmat Bejan.
El a explicat că încadrarea unui vin în categoria “premium” are legătură cu zona, contextul și volumele de producție respective, fără să existe o plajă standard a prețurilor.