Meta Platforms adaugă noi funcții de inteligență artificială la aplicația sa de mesagerie WhatsApp, inclusiv un asistent AI care poate ajuta companiile să se conecteze cu clienții, să răspundă la întrebări și să își vândă bunurile și serviciile prin chat, scrie Bloomberg.
WhatsApp va testa în curând noul asistent cu inteligență artificială cu firme din India și Singapore, urmate de Brazilia. WhatsApp include deja un asistent cu AI pentru utilizatorii obișnuiți, dar aceste noi produse au fost create special pentru întreprinderile care se ocupă în mod regulat de întrebări și interacțiuni cu serviciul clienți. Noile funcții vor sprijini peste 200 de milioane de întreprinderi care se bazează pe WhatsApp pentru a discuta cu clienții lor, a precizat compania.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Orice afacere ar trebui să fie capabilă să ridice rapid un agent care să poată vorbi cu clienții, să ofere asistență și să faciliteze comerțul”, a declarat Mark Zuckerberg, directorul executiv al Meta, când a anunțat noul asistent în timpul unui eveniment din São Paulo, scrie G4Media.ro.
WhatsApp, care are peste 2 miliarde de utilizatori la nivel mondial, este deosebit de popular în locuri precum Brazilia, India, Indonezia și Mexic, unde este obișnuit ca oamenii să discute cu întreprinderile locale folosind acest serviciu. În Brazilia, de exemplu, peste 120 de milioane de persoane folosesc WhatsApp în fiecare lună.
De asemenea, compania intenționează să lanseze luna viitoare o versiune în limba portugheză a asistentului său Meta AI, axat pe consumatori, în limba portugheză. Meta AI, care este alimentat de modelul lingvistic de mari dimensiuni al companiei, cunoscut sub numele de Llama, poate răspunde la întrebările utilizatorilor pe Facebook, Instagram și WhatsApp.
Meta, care a achiziționat WhatsApp în 2014 pentru 19 miliarde de dolari, a căutat mai multe modalități de a-și monetiza populara aplicație de mesagerie. O versiune Business a aplicației este în prezent gratuită, dar oferă unele funcții plătite. De asemenea, compania face bani prin taxarea întreprinderilor pentru a trimite anumite mesaje clienților lor și prin vânzarea de reclame pe Instagram și Facebook care se leagă de un chat WhatsApp, numite reclame click-to-message.
Agenții de marketing vor putea în curând să creeze aceste reclame folosind inteligența artificială, a anunțat joi compania. Meta testează în prezent această funcție pe piețele vorbitoare de limbă engleză, precum SUA și Singapore, cu planuri de extindere în continuare. Zuckerberg a declarat anterior că reclamele click-to-message ar putea genera 10 miliarde de dolari anual pentru Meta.