Volvo Car AB și alte firme importante au cerut Bruxelles-ului să respecte planul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare pe combustie, din 2035, în timp ce marile companii auto europene păstrează tăcerea, transmite Bloomberg.
50 de companii au cerut Uniunii Europene să mențină această politică, conform unui comunicat trimis către Bloomberg. Ele argumentează că sectorul auto are nevoie de certitudini pentru a investi și a sprijini obiectivele de mediu ale blocului comunitar, și nu reveniri asupra deciziilor, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Electrificarea este singura cea mai importantă acțiune pe care o poate adopta sectorul auto pentru a-și reduce amprenta de carbon. Obiectivul din 2035 este crucial pentru alinierea tuturor la această călătorie și pentru asigurarea competitivității Europei", a afirmat Jim Rowan, directorul general al Volvo.
Printre companiile care au cerut Bruxelles-ului să continue strategia în domeniul auto se află Rivian Automotive, Uber Technologies, IKEA și Iberdrola.
Sectorul transporturilor este singurul care a înregistrat o creștere a emisiilor în Europa în ultimii 30 de ani, o tendință care trebuie rapid schimbată pentru îndeplinirea obiectivului UE de a reduce emisiile nete de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55% până în 2030.
CITEȘTE ȘI NATO își schimbă șeful, însă nu se întrevede o revoluțieCei care susțin interzicerea vânzărilor de mașini noi cu motoare pe combustie, din 2035, spun că UE este în urma Chinei în domeniul vehiculelor electrice (EV), în special pentru producția de masă, și trebuie să recupereze decalajul.
Cei mai mari producători auto europeni, cum ar fi Volkswagen, BMW AG și Stellantis NV, nu au semnat comunicatul.
Între timp, Italia sporește presiunile asupra Bruxelles-ului pentru revizuirea obiectivelor de electrificare.