Volkswagen AG se alătură Renault SA și renunță la planurile de a vinde acțiuni în afacerile legate de vehicule electrice (EV), pe fondul încetinirii cererii pentru EV și a dificultăților de pe piața globală pentru IPO (Oferte Publice Inițiale), au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
VW renunță deocamdată la ambiția de a câștiga investitori din afară pentru PowerCo - divizia sa de baterii pentru vehicule electrice - după ce luni producătorul auto francez a renunțat la planurile de a lista Ampere, divizia sa de vehicule electrice (EV), schimbând strategia din cauza lipsei de apetit pentru vânzările de acțiuni, scrie Agerpres.
Cererea pentru EV s-a redus, o serie de producători auto amânând lansarea de noi modele.
Evoluțiile "reprezintă un indiciu clar că investitorii sunt extrem de nesiguri în legătură cu sectorul auto european, în acest an", a explicat Pierre-Olivier Essig, analist la AIR Capital în Londra.
Conform datelor Bloomberg, piața globală pentru IPO (Oferte Publice Inițiale) a scăzut anul trecut la cel mai redus nivel din peste un deceniu, pe fondul majorării dobânzilor. Listarea Ampere, care urma să fie una din cele mai importante din 2024, ar fi reprezentat un posibil punct de cotitură.
În Germania, Volkswagen nu mai are ca prioritate în 2024 sau în 2025 vânzările de acțiuni sau potențiala listare a PowerCo, din cauza temerilor că va putea fabrica suficiente baterii. Situația rămâne fluidă și grupul german încă ar putea merge înainte cu planurile de listare, dacă se îmbunătățesc condițiile de pe piață, susțin sursele.
La PowerCo, VW este dispus să "deschidă structura capitalului și să continue să evalueze opțiunile, în contextul mediului dificil. Succesul EV nu este atât de semnificativ cum ne-am așteptat, dar interesul investitorilor în PowerCo rămâne ridicat", a dat asigurări grupul german.
Bloomberg încă se așteaptă la o creștere de 21% a vânzărilor de mașini electrice pe plan global, iar 70% din acestea ar urma să fie complet electrice.