Producătorul de bunuri de larg consum Unilever va continua să producă înghețată în Rusia, chiar și după ce a decis să se separe de divizia sa de înghețată la nivel global, transmite Bloomberg.
În luna martie a acestui an, Unilever anunța că a decis să transforme operațiunile sale din domeniul înghețatei, care regrupează mărci renumite precum Ben & Jerry’s și Magnum, într-o divizie separată, în ideea de a-și reduce costurile, scrie Agerpres.
Cu toate acestea, divizia de înghețată din Rusia nu va face parte din acest proces deoarece este separată de restul operațiunilor, a precizat joi un purtător de cuvânt de la Unilever.
Grupul Unilever, unul dintre cei mai importanți furnizori mondiali de alimente și produse de îngrijire personală, este presat de mai mult timp să plece din Rusia, în urma invaziei din Ucraina, care acum a ajuns la cel de-al treilea an. În replică, sub conducerea fostului CEO, Alan Jope, și a succesorului său, Hein Schumacher, grupul Unilever a încetat să își mai facă publicitate în Rusia și de asemenea a oprit exporturile din Rusia precum și importurile produselor sale în Rusia
Unilever are active de aproximativ 600 milioane de euro în Rusia, inclusiv patru fabrici.
Cea mai mare parte a producției de înghețată a Unilever în Rusia este derulată de firma Inmarko, pe care Unilever a achiziționat-o în 2008. Această divizie produce mărcile de înghețată Magnat, echivalentul rusesc al Magnum, un produs similar cu Twister denumit Max, precum și mai multe mărci sovietice de înghețată.
Companii precum Unilever au condamnat invazia rusească din Ucraina dar au descoperit că găsirea de cumpărători pentru activele lor rusești este un proces dificil și ieșirea de pe piața din Rusia implică o taxă consistentă. Mondelez, Nestle și Procter & Gamble se numără printre multinaționalele occidentale care au continuat să deruleze operațiuni importante în Rusia. Unele dintre aceste companii au susținut că plecarea din Rusia ar fi echivalentă cu cedarea acestor active unor aliați ai președintelui Vladimir Putin.
Potrivit datelor publicate de administrația fiscală din Rusia, anul trecut, vânzările Unilever în această țară au crescut cu 5%, până la 62 miliarde de ruble (680 milioane de dolari), în timp ce impozitul pe profit a crescut cu 7%, până la 2,8 miliarde ruble.