Turcia are „discuții avansate” cu BYD și Chery pentru construcția de uzine de asamblare a automobilelor electrice

Turcia are „discuții avansate” cu BYD și Chery pentru construcția de uzine de asamblare a automobilelor electrice
scris 17 mai 2024

Turcia este în "discuții avansate" cu producătorii chinezi de automobile electrice BYD și Chery pentru investiții în uzine de asamblare în Turcia, un pas care ar ajuta constructorii chinezi să își majoreze vânzările în Europa, a declarat vineri ministrul turc al Industriei, Fatih Kacir, într-un interviu pentru Bloomberg.

„Am dori să finalizăm aceste discuții cât mai curând posibil. Am făcut progrese cu fiecare din cei doi constructori”, a spus Fatih Kacir, adăugând că, în paralel, autoritățile de la Ankara au negocieri și cu producătorul auto SAIC Motor Corp., compania care deține mărcile de automobile MG și Great Wall Motor Co.

Urmărește-ne și pe Google News
Grupul Clever lansează un nou post de televiziune CITEȘTE ȘI Grupul Clever lansează un nou post de televiziune

Investițiile în Turcia ar putea da constructorilor chinezi de automobile un acces la facil spre Uniunea Europeană, cu care Turcia are un acord de uniune vamală. Turcia este la rândul său o piață auto importantă, unde automobilele electrice au fost responsabile pentru 7,5% din totalul vânzărilor de autoturisme în 2023, scrie Agerpres.

Autoritatea națională de reglementare a pieței de energie din Turcia se așteaptă ca numărul de automobile electrice să crească cu aproximativ 180.000 de unități până în 2025. La rândul său, firma de cercetare BDI prognozează că ponderea automobilelor electrice în vânzările de automobile în Turcia ar putea ajunge la 30,4% în 2032.

Săptămâna trecută, directorul operațional pentru Europa de la BYD, Michael Shu, a spus că există loc pentru o a doua uzină BYD din Europa în anul 2025, care ar urma să se adauge uzinei care este construită în prezent în Ungaria.

Investițiile în Europa ar putea ajuta BYD să evite noi tarife de import care ar putea rezulta la finalul investigației demarate de Comisia Europeană asupra subvențiilor de stat incorecte de care au beneficiat constructorii chinezi de automobile electrice. Pe de altă parte, Turcia aplică taxe suplimentare pentru cea mai mare parte a automobilelor electrice produse în străinătate și importate în Turcia.

O decizie finală de investiții din partea unuia dintre cei doi producători chinezi de automobile electrice ar fi o veste excelentă pentru Guvernul de la Ankara, care încearcă de mai mulți ani să profite de poziția Turciei, de punte de legătură între Asia și Europa, pentru a atrage investiții străine în sectorul manufacturier. Până acum, aceste eforturi au avut un succes modest. Mai mult, o pierdere importantă pentru Turcia a fost decizia grupului german Volkswagen AG de a renunța să mai investească în construcția unei uzine în Turcia.

Potrivit ministrului Fatih Kacir, Turcia este o bază ideală pentru exporturile în UE grație uniunii sale vamale cu blocul comunitar precum și industriei sale auto sofisticate. Autoturismele au fost anul trecut unele dintre principalele exporturi ale Turciei, în condițiile în care țara a vândut în străinătate vehicule și componente în valoare de 35,7 miliarde dolari, în creștere față de 21,6 miliarde de dolari în urmă cu un deceniu.

viewscnt
Afla mai multe despre
byd
chery
turcia