Tranzitul navelor prin Strâmtoarea Bosfor a crescut

Tranzitul navelor prin Strâmtoarea Bosfor a crescut
scris 2 feb 2022

Numărul navelor care au trecut prin Strâmtoarea Bosfor a crescut în 2021, fiind înregistrat un număr record de tancuri chimice și nave de mari dimensiuni, un argument pentru planul președintelui Recep Tayyip Erdogan de a investi 15 miliarde de dolari pentru a construi o rută navigabilă alternativă, informează Bloomberg.

Potrivit datelor publicate marți de Ministerul Transporturilor din Turcia, tranzitul navelor prin Strâmtoarea Bosfor, care leagă Marea Neagră de Marea Marmara și Marea Mediterană, a crescut cu 147 anul trecut, până la 38.551 de nave. În plus, tranzitul de nave cu o lungime mai mare de 200 de metri și a tancurilor chimice a atins cele mai mari valori din istorie, la 5.306, respectiv 2.701 de nave. Aceste date arată că ieșirea din pandemie a stimulat tranzitul navelor prin Strâmtoarea Bosfor, inversând o tendință de scădere care a început în 2007, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
EXCLUSIV Frații Pavăl, proprietarii Dedeman, pregătesc un alt proiect logistic major în Bacău, alături de Ionuț Dumitrescu. Mai mare decât planul inițial de 30 de milioane de euro CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Frații Pavăl, proprietarii Dedeman, pregătesc un alt proiect logistic major în Bacău, alături de Ionuț Dumitrescu. Mai mare decât planul inițial de 30 de milioane de euro

În urmă cu un deceniu, președintele Erdogan a lansat un proiect privind un canal navigabil cu o lungime de 45 de kilometri care să facă legătura între Marea Neagră și Marea Marmara și să reducă presiunile asupra Strâmtorii Bosfor. Într-un raport guvernamental publicat în 2019, prețul estimativ al canalului era de 75 miliarde de lire (13 miliarde de dolari la acea dată).

În cei 18 ani de când conduce Turcia, Erdogan a investit zeci de miliarde de dolari în uriașe proiecte de infrastructură precum noul aeroport din Istanbul, un nou pod peste Bosfor și mari spitale. Deocamdată, noul canal navigabil rămâne doar la stadiul de proiect în condițiile în care Turcia caută modalitățile prin care să finanțeze lucrările.

Canalul Istanbul ar urma să înceapă în districtul Kucukcekmece de lângă Marea Marmara, unde există deja un lac interior, se va îndrepta spre rezervorul Sazlidere, după care se va termina la Marea Neagră, la nord de localitatea Durusu. Cu o adâncime de 25 de metri și o lățime de 400 de metri, noul canal ar urma să fie integrat cu noi porturi și centre logistice, urmând a include și trei tuneluri subterane pentru autovehicule. 

viewscnt
Afla mai multe despre
nave
tranzit
bosfor