Furnizorul suedez de plăți Klarna Bank, cel mai valoros startup european din fintech, cu rapperul american Snoop Dogg printre acționari, estimează că se va lista la bursă într-un interval de doi ani, în contextul în care își extinde rapid activitățile internaționale, în special pe piața din SUA.
Compania ia în calcul o eventuală listare pe bursa de la New York, scrie Bloomberg.
“Cel mai probabil, o ofertă publică inițială va avea loc în SUA, deoarece acolo există o mai mare înțelegere a companiilor din tehnologie, iar SUA ar putea deveni cea mai mare piață pentru noi într-un an sau doi”, spune Sebastian Siemiatkowski, directorul general al Klarna și unul dintre fondatorii companiei.
CITEȘTE ȘI Mesaj dur al Germaniei către SUA: Nu vă amestecați în politica energetică a Europei! Americanii pregătesc sancțiuni contra Nord Stream 2, în care e implicată și OMVPână atunci, Klarna va continua să se dezvolte prin noi achiziții și ar putea organiza o nouă rundă de finanțare privată, a precizat Siemiatkowski.
Compania suedeză a atras 460 milioane de dolari la cea mai recentă rundă de finanțare, încheiată în august, operațiune în urma căreia a obținut o evaluare de 5,5 miliarde de dolari și a devenit cel mai valoros startup fintech din Europa și unul dintre cele mai valoroase din lume.
Printre investitorii “unicornului” suedez se numără Sequoia Capital, Visa, Dragoneer Investment Group, Commonwealth Bank of Australia, precum și cunoscutul rapper Snoop Dogg, care este și imaginea companiei într-o campanie publicitară.
Fondată în 2005 de Siemiatkowski, Niklas Adalberth și Victor Jacobsson, Klarna oferă cumpărătorilor opțiunea să plătească achizițiile făcute online la o dată ulterioară, inclusiv în rate, pe principiul “cumperi acum și plătești mai târziu”. Compania are parteneriate cu aproape 200.000 de comercianți la nivel global, printre care H&M, Adidas, IKEA, Nike, AliExpress, Sephora, Spotify, Lufthansa și KLM, fiind activă în 14 țări.
Klarna a obținut vânzări de 29 miliarde de dolari în 2018, în creștere cu 36% față de anul anterior, și un profit net de 12 milioane de dolari. Siemiatkowski estimează că startup-ul va încheia anul 2019 pe minus, în contextul în care a investit masiv în extinderea pe piața americană.