Companiile aeriene vor avea nevoie pentru avioane de tot combustibilul sintetic pe care lumea îl poate produce, ceea ce înseamnă că nu vor mai rămâne combustibili sintetici pentru automobile, le-a transmis marți directorul general de la Lufthansa producătorilor germani de automobile, reuniți la salonul IAA de la Munchen, informează Bloomberg.
Directorul general al Deutsche Lufthansa AG, Carsten Spohr, a subliniat că așa-numiții combustibili sustenabili pentru aviație oferă singura traiectorie funcțională pentru decarbonizarea călătoriilor cu avionul, chiar dacă oferta de combustibili sintetici este limitată.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„În condițiile în care nu se întrevede o tehnologie care să poată înlocui carburanții, avem nevoie cu adevărat de toată cantitatea de combustibili sustenabili pentru aviație existentă la nivel mondial”, a spus Carsten Spohr. „Poate că Oliver va obține anumite cantități pentru ale sale 911, dar noi avem cu adevărat nevoie de volume mari”, a adăugat Spohr, făcând referire la solicitările directorului general al constructorului de automobile sport Porsche AG, Oliver Blume, de a obține excepții de la interdicția referitoare la vânzarea de noi automobile echipate cu motoare cu ardere internă, scrie Agerpres.
Sectorul auto din Germania, care asigură locuri de muncă pentru 800.000 de muncitori din cea mai mare economie a Europei, a făcut lobby cu succes pentru ca așa-numiții combustibili sintetici să fie exceptați de la planificata interdicție vizând vânzarea de noi automobile echipate cu motoare cu ardere internă în Uniunea Europeană începând din 2035. Grație lobby-ului german, interdicția nu se va aplica autoturismelor ce vor folosi combustibili sintetici.
Însă, aceiași combustibili sintetici sunt văzuți de directorii de companii aeriene, cum este și Carsten Spohr, drept singura modalitate viabilă pentru a decarboniza călătoriile cu avionul. În timp ce vehiculele pe baterie rulează deja pe șosele, tehnologia nu va ajunge în viitorul apropiat la nivelul la care să permită funcționarea avioanelor de pasageri și marfă pe bază de baterii.