Constructorii auto occidentali vor pierde o cincime din cota lor de piață globală din cauza avansului de neoprit al vehiculelor electrice chineze ieftine, susțin analiștii băncii elvețiene UBS Group AG, transmite Bloomberg.
În frunte cu BYD Co., producătorii auto chinezi își vor dubla cota de piață, până la 33% la finele acestui deceniu, susțin analiștii de la UBS, într-un raport publicat la finele lunii trecute, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Constructorii chinezi de automobile electrice, inclusiv Nio Inc. și Xpeng Inc., și-au majorat prezența la Salonul auto IAA care a început luni la Munchen, în timp ce noua generație de vehicule electrice a giganților germani Mercedes-Benz Group AG și BMW AG nu va ajunge pe piață decât în 2025.
"Industria auto mondială va trece prin schimbări radicale în următorii zece ani", susține analistul UBS, Paul Gong.
Conform analiștilor băncii elvețiene, cota globală de piață a producătorilor auto occidentali va scădea de la 81% până la 58%, în 2030.
"Ăsta ar fi un moment de criză pentru companiile tradiționale occidentale", a apreciat Paul Gong.
În paralel, cota de piață a producătorului american Tesla Inc ar urma să crească de la 2%, până la 8%.
BYD, cea mai vândută marcă chineză de automobile, are un avantaj de 25% pe partea de costuri în raport cu mărcile nord-americane și europene, ceea ce conferă companiei chineze mijloacele pentru a-și surclasa rivalii pe piața internă și a se extinde global.
După ce au analizat un sedan BYD Seal din 2022, analiștii de la UBS au descoperit că 75% dintre componentele automobilului au fost fabricate în interiorul firmei. Acest nivel ridicat, dublu față de media globală, este secretul care conferă BYD avantaj pe partea de costuri. Modelul Seal este fabricat aproape în întregime în China și mai puțin de 10% din componente vin de la furnizori străini, estimează analiștii UBS.
"Este o dovadă a capacităților inginerilor chinezi", spune Paul Gong, arătând spre cei 600.000 de angajați ai BYD, de cinci ori mai mulți decât cei ai Tesla, printre care se numără și 90.000 de ingineri.
CITEȘTE ȘI Google ar putea scumpi smartphone-urile Pixel 8Prognozele UBS referitoare la modul cum va arăta piața auto mondială în 2030 sunt importante și pentru viziunea că producătorii chinezi nu vor opera în SUA, a doua cea mai mare piață auto din lume, și nici nu vor avea un succes semnificativ în Japonia, Coreea de Sud și India, care au toate constructori auto locali puternici.
În replică, producători auto occidentali precum BMW, VW și Mercedes, care mizează toți pe China drept una din cele mai mari piețe ale lor, au început să își accelereze tranziția la automobilele electrice. BMW a dezvăluit recent prototipul noului său model electric Neue Klasse. Acest coupe cu două uși are un display digital și software care poate procesa comenzi vocale și gesturi, caracteristici pe care consumatorii chinezi le așteaptă de la un automobil electric.