Porsche și Mercedes-Benz vor fi lovite cel mai dur de taxele impuse de președintele Donald Trump.
Companiile estimează deja o lovitură potențială de 3,4 miliarde de euro, din cauza noilor tarife americane pentru mașinile importate, conform Bloomberg.
Taxele suplimentare de 25% impuse de Trump , care vor fi percepute începând cu 3 aprilie, ar putea șterge aproximativ un sfert din câștigurile operaționale ale Porsche și Mercedes prevăzute pentru 2026, potrivit Bloomberg. Pentru a compensa impactul, producătorii ar putea fi nevoiți să crească prețurile sau să transfere mai multă producție în SUA, arată Techrider.ro.
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Taxele amenință să dea peste cap dependența industriei auto europene de exporturile către piața profitabilă a SUA. Producătorii auto germani sunt cei mai expuși riscului, deoarece trimit mai multe vehicule în SUA decât în orice altă țară, inclusiv multe dintre modelele lor cu motor cu combustie, precum mașina sport Porsche 911 și sedanul Mercedes S-Class.
Ultima mișcare a lui Trump este „un semn fatal pentru comerțul liber și bazat pe reguli”, a declarat lobby-ul auto german VDA, îndemnând Bruxelles-ul să negocieze cu Washingtonul pentru un acord. Pe lângă cei mai mari producători de automobile din Germania, taxele amenință să afecteze și producătorii de componente, inclusiv Robert Bosch GmbH și Continental AG.
Majoritatea producătorilor germani de automobile dețin fabrici în SUA, unde produc automobile atât pentru cumpărătorii locali, cât și pentru export. În contextul în care Uniunea Europeană se gândește la un răspuns, orice escaladare a războiului comercial ar putea afecta și mai mult o industrie deja confruntată cu creșterea costurilor și cu o cerere scăzută.

Porsche, care se luptă cu scăderea vânzărilor în China, ar putea fi cel mai expus. În ultimii 15 ani, producătorul de automobile de lux a înregistrat o creștere constantă în SUA, care tocmai a depășit China ca piață nr. 1 în lume. Însă dealerii Porsche din SUA depind în totalitate de importuri, deoarece producătorul nu operează nicio fabrică în această țară.
„Tarifele reprezintă o povară grea pentru companii și pentru lanțurile de aprovizionare globale strâns interconectate ale industriei”, a declarat președintele VDA, Hildegard Müller. Măsura are „consecințe negative pentru consumatori, în special în America de Nord”.