Retailerul chinez de produse de uz casnic și bunuri de consum Miniso, intrat în România în urmă cu doi ani, mișcare anunțată în premieră de Proit.ro, s-a listat pe bursa din New York, reușind să atragă peste 600 milioane de la investitori.
Miniso Group Holding, companie fondată în orașul chinez Guangzhou și care se descrie ca fiind un retailer de produse inspirate din stilul de viață japonez, a vândut 30,4 milioane de acțiuni ADS (American Depositary Shares) într-o ofertă publică inițială la New York.
Prețul de vânzare a fost stabilit la 20 dolari/ADS, peste limita superioară a intervalului indicativ de 16,50-18,50 dolari. Fiecare acțiune ADS reprezintă patru acțiuni ordinare, scrie Bloomberg.
CITEȘTE ȘI Carrefour a deschis primul supermarket din Timișoara dotat exclusiv cu case Self ServiceSuma atrasă se ridică la 608 milioane de dolari și ar putea crește la 699 milioane de dolari în cazul exercitării opțiunilor de supraalocare.
Acțiunile Miniso s-au apreciat cu peste 24% în prima zi de tranzacționare joi, până la un maxim intraday de 24,90 dolari.
Fondatorul companiei, Ye Goufu, care deține circa 81% din acțiunile Miniso, a devenit miliardar în dolari în urma listării, cu o avere netă de aproximativ 4 miliarde de dolari, potrivit AP. Printre investitorii minoritari se numără și gigantul chinez Tencent Holdings, cu o participație de 5,4%.
Înființat în 2013, Miniso a ajuns în doar șapte ani la o rețea de peste 4.200 de magazine în întreaga lume, majoritatea date în franciză. Compania a obținut vânzări de 1,3 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie.
Retailerul chinez a fost criticat din cauză că s-a promovat, inițial, ca fiind un brand japonez, dar și pentru că ar fi copiat designul unor magazine japoneze renumite.
Miniso a intrat în România în 2018, rețeaua locală fiind formată în prezent din 6 magazine proprii, precum și mai multe unități în franciză.
De la începutul anului, pe bursa de la New York s-au listat peste 30 de companii având sediul în China sau Hong Kong, care au atras în total aproape 10 miliarde de dolari. În pofida pandemiei, suma este mai mult decât dublă comparativ cu cele aproximativ 4 miliarde de dolari atrase de companiile chineze în tot anul trecut.