Grupul auto francez Renault a promis că va reduce prețurile la bateriile pentru automobilele electrice cu aproximativ 20%, după ce a încheiat un acord vizând utilizarea unui nou tip de celule pentru baterii, precum și un nou proces de producție pentru a rămâne competitiv, transmite Bloomberg.
Într-un comunicat de presă difuzat luni, Renault a precizat că divizia sa responsabilă pentru producția de vehicule electrice, Ampere, va utiliza celule de baterii de tip litiu și fosfat de fier (LFP), pe lângă tehnologia de tip nichel-cobalt-mangan pe care o utilizează în prezent. Ampere va colabora cu grupul chinez Contemporary Amperex Technology Co. în ceea ce privește tehnologia bateriilor cu litiu și fosfat de fier și, de asemenea, va pune la punct o nouă tehnologie pentru amplasarea mai multor celule de baterii, împreună cu grupul sud-coreean LG Energy Solution, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Integrarea tehnologiei litiu și fosfat de fier, precum și amplasarea mai multor celule va reduce costul bateriilor utilizate în vehiculele Renault începând din 2026, a precizat grupul auto francez. Producția se va realiza în Europa, în contextul în care Renault și partenerii săi își propun să pună la punct un lanț de creare de valoare adăugată în regiune.
"Această decizie este un răspuns eficient și de ultimă oră la volatilitatea de pe piață și schimbările tehnologice", a informat Ampere în comunicatul de presă, adăugând că bateriile de tip LFP vor echipa "mai multe" modele de automobile Renault și Alpine în următorii ani.
Prin adăugarea tehnologiei celulelor LFP (litiu și fosfat de fier), Renault ține pasul cu tranziția industriei auto de la bateriile de tip nichel-cobalt-mangan, care sunt mai scumpe. Divizia Ampere va continua să producă ambele tipuri de baterii. Constructorii europeni de automobile electrice au probleme în a concura cu modelele mai ieftine din China, chiar dacă Bruxelles-ul a impus noi tarife vamale suplimentare pentru a încetini importurile de modele chineze.