Prosus, companie desprinsă din grupul sud-african Naspers, din care face parte și eMAG, vrea să obțină până la 14,6 miliarde de dolari din vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile gigantul chinez de internet Tencent.
Compania a anunțat că vinde un pachet de 2% din acțiunile Tencent printr-un plasament accelerat, cu un discount de până la 5,5% raportat la ultimul preț de tranzacționare.
În urma operațiunii, deținerea Prosus la Tencent va scădea la puțin sub 29%, scrie Bloomberg.
CITEȘTE ȘI eMAG, prima mutare după schimbarea conducerii: compania a decis să treacă permanent la modul de lucru hibridNaspers, compania-mamă a Prosus, a intrat în acționariatul companiei chineze în 2001, când Tencent era o firmă obscură de internet, cu o investiție de 32 milioane de dolari în schimbul unei participații de 46,5%, care a fost redusă ulterior la 30,9%.
Deținerea, transferată între timp în portofoliul Prosus, valorează acum aproximativ 239 miliarde de dolari.
Prosus intenționează să folosească banii încasați din vânzarea acțiunilor Tencent pentru a-și crește flexibilitatea financiară și în scopuri corporative generale.
Compania vrea să își extindă portofoliul cu o achiziție strategică, însă până acum a ratat două mari oportunități.
La începutul anului trecut, Prosus a pierdut o cursă de 8 miliarde de dolari pentru preluarea platformei britanice de livrări mâncare Just Eat în fața Takeaway.com. Câteva luni mai târziu, eBay a respins oferta companiei pentru achiziția diviziei sale de anunțuri, adjudecată de norvegienii de la Adevinta pentru 9,2 miliarde de dolari.
Prosus este acționarul majoritar al eMAG, cu o participație de aproximativ 80%. Lista companiilor din portofoliu include, printre altele, OLX, Avito, mail.ru, letgo, PayU, Swiggy, iFood, DeliveryHero, Udemy și MakeMyTrip.