Producătorul de automobile electrice Zeekr analizează posibilitatea de a produce vehicule la uzinele europene care au legătura cu firma mamă, conglomeratul chinez Geely, în ideea de a evita tarifele suplimentare anunțate de Uniunea Europeană și a-și continua expansiunea internațională, transmite Bloomberg.
În prezent, toate vehiculele din clasa premium ale mărcii Zeekr sunt produse în China și sunt vizate de tarife provizorii de 19,9% pentru importurile în UE, după ce Bruxelles-ul a acuzat producătorii chinezi că beneficiază de subvenții de stat incorecte. Decizia dacă aceste tarife vor deveni finale urmează a fi adoptată în luna noiembrie. Alte țări, inclusiv SUA și Turcia, au majorat și ele tarifele pentru importurile de vehicule chineze în acest an, arată Agerpres.
„Analizăm în mod activ cu amplasarea activităților în Europa și vom face un anunț la momentul oportun”, a declarat directorul general de la Zeekr, Andy An într-un interviu acordat joi pentru Bloomberg News. Orice activități de producție în Europa vor fi făcute la actualele facilități aparținând grupului Geely sau ale partenerilor europeni, iar Zeekr nu va construi o nouă uzină, a precizat Andy An.
În prezent, grupul Geely are uzine ale diviziei Volvo Cars AB în Suedia și Belgia precum și o bază în Marea Britanie aparținând diviziei London Electric Vehicle Co.
În calitate de constructor auto chinez cu cea mai mare amprentă mondială, Geely deține mărcile suedeze Volvo și Polestar și de asemenea are o participație la joint venture-ul Smart cu Mercedes Benz AG. Aceste mărci au fost prinse în mijlocul escaladării tensiunilor politice între Beijing, Bruxelles și Washington astfel că automobilele lor produse în China sunt acum supuse unor tarife suplimentare.
„Personal, îmi exprim regretul cu privire la introducerea acestor politici. Cred că deciziile care stau în spatele lor nu sunt corecte”, a spus Andy An, care este și președintele grupului Geely. „Cu siguranță vor avea un impact asupra dezvoltării internaționale a Zeekr”, a adăugat Andy An. Potrivit acestuia, Zeekr își accelerează expansiune pe alte regiuni cu livrări care vor începe în acest an pe o serie de piețe importante din Orientul Mijlociu, America Latină și Asia de Sud-Est. Vânzările ar urma să înceapă anul viitor în Japonia și Coreea de Sud, a mai spus Andy An.
CITEȘTE ȘI Renault promite să scadă cu aproape 20% prețurile la bateriile pentru automobilele electrice, grație tehnologiei LFPAceastă companie a organizat un IPO la bursa americană în luna mai. Însă, cotația acțiunilor Zeekr a scăzut între timp sub prețul de listare, compania pierzând 2,5 miliarde de dolari din valoare pe fondul încetinirii cererii pentru automobile electrice. Andy An a dezvăluit că Zeekr și-a propus să ajungă la un punct de echilibru în acest an, după ce pierderile s-au redus cu 18% în primul trimestru, până la 2,02 miliarde yuani (278 milioane de dolari).
În luna mai, producătorul chinez de vehicule electrice Zeekr și-a stabilit prețul ofertei publice inițiale la 21 de dolari pe acțiune, la capătul superior al intervalului țintit.
Compania a vândut, la bursa din New York, 21 de milioane de acțiuni americane de depozit, pentru a strânge 441 de milioane de dolari.
CITEȘTE ȘI FOTO Ciolacu, la șantierul naval din Brăila: România produce. Din ce în ce mai mult și mai bine!Oferta se află în nivelul maxim al intervalului preconizat de Zeekr, de la 18 la 21 de dolari pe acțiune, dezvăluit într-un declarație F-1 depusă la Comisia pentru bursă și valori mobiliare.
Zeekr, care este susținută de grupul auto Geely din China, oferă mai multe modele de vehicule de lux, inclusiv un sedan de lux pe care a început să îl livreze în ianuarie.
CITEȘTE ȘI Nicușor Dan: Costurile pentru recepționarea Podului Basarab - 130.000.000 de lei; constructorul ar putea plăti o parteGeely va avea mai mult de 50% din puterea de vot a companiei după finalizarea IPO.
”Prin dezvoltarea și oferirea de BEV-uri premium de ultimă generație și soluții bazate pe tehnologie, aspirăm să conducem electrificarea, inteligența și inovarea industriei auto”, a spus compania în documentul său depus la SEC.
Zeekr ar putea reprezenta o concurență mare pentru Tesla, pe care se pare că a depășit-o cu vânzările de mașini în provincia Zhejiang, China, în primele trei săptămâni din aprilie. Provincia este locul unde își are sediul compania-mamă.
CITEȘTE ȘI VIDEO Un autobuz cu 20 de pasageri a căzut de pe un pod și s-a scufundat în apă la Sankt Petersburg”Decalajul nostru de vânzări față de Tesla continuă să se reducă”, a declarat CEO-ul Zeekr, Andy An, pentru CNBC, într-un interviu de luna trecută, tradus din mandarină.
El a spus că Zeekr intenționează să se extindă în Europa și America Latină în acest an și că vinde deja vehicule în Suedia și Țările de Jos.
Potrivit documentului de reglementare, Zeekr a înregistrat venituri de 7,28 miliarde de dolari pentru 2023 și o pierdere de 1,16 miliarde de dolari. Compania a mai spus că a livrat 16.089 de vehicule în aprilie.
CITEȘTE ȘI Circulația rutieră pe un tronson al Autostrăzii Transilvania, închisă pentru un exercițiu NATOZeekr a declarat că intenționează să folosească încasările din oferta publică pentru a dezvolta tehnologii mai avansate pentru vehicule electrice cu baterii. Fondurile vor fi folosite, de asemenea, în scopuri de vânzare și marketing, împreună cu nevoile generale ale companiei.
Printre subscriitorii tranzacției se numără Goldman Sachs, Morgan Stanley, Merrill Lynch și China International Capital.