Europa a depășit pentru prima dată China la numărul de vehicule electrice înmatriculate, potrivit unor date colectate de analiști din cele mai mari piețe din Europa.
Germania, Franța, Spania, Italia și Marea Britanie au reușit să vândă, în primul trimestru al acestui an, mai multe automobile electrice decât China, după cum reiese dintr-un studiu al PwC, citat de Bloomberg. Potrivit acestor date, numai în cele cinci piețe europene, cunoscute și sub numele de „Big 5”, au fost înmatriculate 79.300 de automobile electrice, la care se adaugă cele din restul țărilor europene.
În China, volumul vândut, din cauza blocajelor induse de criza coronavirus, dar și de factorii care au încetinit piața în ultimul an, s-a ridicat la 77.256 unități.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Este pentru prima dată când Europa depășește China, țara în care mașinile electrice au cunoscut o adevărată explozie, cu ajutorul restricțiilor de emisii impuse de guvern, dar și ca urmare a prețului mic pe care mașinile electrice produse local îl au.
Din nefericire pentru industria auto chineză, vânzările de automobile, inclusiv electrice, s-au prăbușit cu mai mult de jumătate în acest an. În schimb, Europa a cunoscut în acest an o creștere substanțială a vânzărilor de automobile electrice, în pofida epidemiei de coronavirus și a faptului că rețelele de dealeri au fost închise în majoritatea țărilor. Stimulentele financiare și țintele de emisii mai drastice, dar și extinderea numărului de stații de încărcare și apariția bateriilor cu autonomie mai mare i-au determinat pe europeni să prefere o astfel de mașină.
Odată cu repornirea activităților industriale din China, analiștii se așteaptă ca vânzările de automobile să revină la valori mai bune în această țară, cu atât mai mult cu cât autoritățile au introdus noi subvenți și reduceri de taxe pentru vehiculele cu emisii zero.
Dacă în categoria vehiculelor cu emisii reduse sunt adăugate și cele hibrid, atunci Europa depășește categoric China, unde acest tip de vehicule nu sunt la fel de populare.