Relansarea pieței avioanelor de lux începe să accelereze, pe măsură ce un număr din ce în ce mai mare de clienți aleg să zboare cu avioane private în contextul pandemiei de coronavirus, susțin bancherii care se ocupă de cei care își cumpără avioane de lux, transmite Bloomberg.
O relansare a cererii pentru avioane second-hand în a doua jumătate a lui 2020 se prelungește și în acest an, stimulată printre altele și de cei care își cumpără pentru prima dată un avion privat, susțin bancherii de la Credit Suisse Group și BNP Paribas. În plus, noi achiziții sunt posibile la finele acestui an, pe măsură ce progresele înregistrate de campaniile de vaccinare vor stimula cererea din partea clienților corporate. Toate aceste evoluții îmbunătățesc perspectivele pentru o industrie care în urmă cu un an se pregătea de ce este mai rău, scrie Agerpres.
"Dacă ne uităm înapoi, am avut un an foarte bun și mult mai bun decât ne așteptam. În special pe piața avioanelor mai mici am avut o cerere foarte puternică", a spus Werner Slavik, director pentru aviație la divizia de finanțare pentru echipamente de la Societe Generale, cu ocazia unei conferințe care a avut loc săptămâna trecută.
Restricțiile de călătorie au redus nevoia unor avioane mari care să traverseze oceanele. În paralel, un val de cumpărători și-au cumpărat pentru prima dată un avion privat din segmentul inferior al pieței, unde aceștia încep de obicei, precizează bancherii. Cererea este stimulată de călătoriile de divertisment, deoarece un număr din ce în ce mai mare de călători înstăriți optează să zboare cu avioanele private, în loc să aleagă scaunele de la clasa business ale companiilor aeriene.
"Criza a demonstrat în mod evident valoarea sectorului avioanelor de business comparativ cu aviația comercială. De asemenea, a adus noi clienți pe piață", susține Marie-Laure Gassier, consilier de credit pentru finanțarea de avioane și iahturi la BNP Paribas.
Bancherii sunt surprinși de cât de rapid și-a revenit finanțarea pentru avioane private. Numărul tranzacțiilor pentru avioane second hand a crescut în 2020 comparativ cu 2019, până la 2.598, potrivit raportului Jetnet iQ.
Piața avioanelor private noi continuă să sufere de pe urma faptului că directorii de companii zboară mai puțin. De exemplu, Textron a livrat 132 de avioane anul trecut, comparativ cu 206 avioane în 2019, iar General Dynamics Corp. a livrat anul trecut 127 de avioane Gulfstream, cu 20 mai puține decât în 2019.
Chiar și așa, declinul a fost mult mai modest decât prăbușirea cu 74% din luna aprilie a anului trecut, ceea ce înseamnă că a avut loc o revenire la finele anului.
"Am avut foarte multe persoane care și-au cumpărat pentru prima dată un avion", a dezvăluit Rebecca Johnson, președinte pentru operațiunile din Europa, Orientul Mijlociu și Africa la firma JetHQ, care intermediază vânzări de avioane private.
Pentru moment, cumpărătorii sunt motivați mai ales de călătoriile de divertisment și mai puțin de călătoriile în interes de afaceri. Acest lucru se va schimba, pe măsură ce granițele se vor redeschide, prognozează Robert Gates, director pentru vânzările internaționale la Global Jet Capital Inc.
"Nu poți să pleci în vacanță pe Zoom. Trebuie să ajungi cumva la casa de vacanță", spune Robert Gates.