OMV și Compania Națională de Petrol din Abu Dhabi (ADNOC) analizează o fuziune a diviziilor petrochimice Borouge și Borealis, ultima prezentă și în România, într-o tranzacție care ar crea un gigant de produse chimice și materiale plastice, evaluat la peste 30 miliarde dolari.
Discuțiile se concentrează în prezent pe evaluarea potențială și structura de proprietate a unei entități combinate, potrivit unor surse citate de Bloomberg, care au precizat că negocierile oficiale ar putea fi anunțate în următoarele săptămâni.
Borealis, cu sediul la Viena, este deținută în proporție de 75% de OMV, restul acțiunilor fiind controlate de ADNOC.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Lansarea la bursă a acțiunilor Hidroelectrica - gândită cu o ceremonie specială, la primul sediu al BVB după regimul comunist, cu Iohannis și CiolacuCompania este prezentă în România din 2005, prin subsidiara din sectorul îngrășămintelor Borealis L.A.T. România, cu depozite și puncte de vânzare în special în zona de sud a țării.
Anul trecut, cum a relatat Profit.ro, Borealis și-a lansat în România divizia de mase plastice.
Borouge, listată la Abu Dhabi, este la rândul ei un parteneriat între ADNOC și Borealis și are o valoare de piață de aproximativ 22 de miliarde de dolari.
Cele două companii discută o posibilă evaluare de aproximativ 10 miliarde de dolari pentru Borealis, inclusiv pentru participația sa la Borouge, au declarat sursele menționate.
Acțiunile OMV s-au apreciat cu până la 9,1% pe bursa de la Viena în urma informațiilor, cea mai mare creștere intraday din octombrie 2022.
În jurul orei 18:00 (ora României), titlurile OMV consemnau un avans de 7,6%, la 42,86 euro.
Borealis produce materiale plastice, chimicale și îngrășăminte, având aproximativ 7.600 de angajați și venituri de 12,2 miliarde de euro în 2022. Compania este unul dintre cei mai mari producători de polietilenă și polipropilenă la nivel global.
Borouge a devenit publică anul trecut, printr-o ofertă publică inițială de 2 miliarde de dolari. Compania, care produce materiale plastice de specialitate pentru producție și bunuri de consum, a raportat vânzări de 6,7 miliarde de dolari în 2022.