Nike va elimina aproximativ 740 de locuri de muncă de la sediul său central până la sfârșitul lunii iunie, ca parte a planului său multianual de reducere a costurilor, potrivit Bloomberg.
Într-o comunicare oficială cu statul Oregon de vineri, vicepreședintele Nike, Michele Adams, a declarat că mișcarea reprezintă o „a doua fază a impactului”, pe măsură ce cea mai mare companie de îmbrăcăminte sport din lume își reduce forța de muncă.
Directorul executiv John Donahoe a declarat în decembrie că Nike, cu sediul în Beaverton, Oregon, își va reduce numărul de angajați la nivel global cu 2%, deoarece managementul urmărește economii de până la 2 miliarde de dolari în următorii trei ani.
Disponibilizările inițiale de la Nike au început în februarie, iar compania se aștepta să încheie procesul până la sfârșitul anului fiscal, potrivit unui memoriu intern analizat de Bloomberg News.
„Pentru a rămâne competitivi, trebuie să schimbăm și să renunțăm la munca mai puțin critică pentru a ne concentra mai mult pe ceea ce contează cel mai mult”, a spus Donahoe în memoriu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Unii analiști și investitori au criticat gigantul adidașilor pentru că a rămas în urmă în materie de inovație și a pierdut cotă de piață în fața unor nou-veniți precum On Running și Hoka, care au cucerit o nouă generație de alergători și au crescut rapid în ultimii ani.
În decembrie, Nike și-a redus previziunile privind vânzările, deoarece a avertizat asupra unei cereri mai slabe în trimestrele următoare. Două luni mai târziu, a anunțat că renunță la 2% din forța sa de muncă, adică la peste 1.500 de locuri de muncă, pentru a putea investi în domeniile sale de creștere, cum ar fi alergarea, categoria femei și marca Jordan.
Donahoe a insistat, recent, că Nike încă "câștigă cotă de piață" și rămâne o forță dominantă în domeniul alergării și în tot ceea ce înseamnă sport.
"Am făcut mai mult pentru a avansa alergarea decât orice alt brand din lume în ultimii 50 de ani și continuăm să fim lideri în rândul alergătorilor de elită", a spus Donahoe când a fost întrebat despre On Running și Hoka.
"Inovația a fost întotdeauna ceea ce a marcat Nike în domeniul alergării, ca și în alte categorii și, prin urmare, nu ne vom limita la a copia ceea ce fac alții, ci vom aduce inovație."