Netflix se gândește la o un abonament 100% gratuit în Europa - înțesat de publicitate -, după ce a încercat în 2022 un abonament ”accesibil” cu publicitate, care ar permite platformei de streaming video on demand (SVOD) să-și crească numărul utilizatorilor și veniturile, relatează 20minutes.fr
Platforma, a cărei creștere a scăzut puternic la sfârșitul lui 2021, și-a revenit după lansarea unei ofertei cu publicitate, în valoare de 5.99 de euro, de exemplu, în Franța,, față de 13,49 euro abonamentul standard, fără publicitate, arată news.ro.

Această formulă ar urma să atragă 40 de milioane de abonați noi, potrivit codirectorului general al Netflix.
O oferă 100% gratuită - adică finanțată exclusv din publicitate - ar putea permite Netflix să-și crească atât numărul utilizatorilor, cât și veniturile.

Potrivit Bloomberg, ea ar urma să fie rezervată într-o primă fază piețelor europeană și asiatică, pe care există deja rețele de televiziune gratuite, ca în Franța.
Nicio dată în acest sens nu a fost avansată, însă probabilitatea unui anunț în acest sens este mare.

Platforma de streaming a anunțat în aprilie 2023 că utilizatorii ofertei cu publicitate generează un venit mai mare decât al celor cele fără publicitate, Standard și Premium.