Grupul elvețian Nestle a decis să vândă o parte din acțiunile pe care le deține la producătorul francez de cosmetice L'Oreal pentru 8,9 miliarde euro, o decizie care va reduce un parteneriat vechi, de peste patru decenii, încheiat între două din cele mai importante companii europene producătoare de bunuri de larg consum, transmite Bloomberg.
Nestle, producătorul cafelei Nespresso, va vinde grupului francez L'Oreal un pachet de 22,3 milioane acțiuni proprii la un preț de 400 de euro pentru fiecare acțiune. În urma acestei vânzări, participația deținută de Nestle la L'Oreal va scădea de la 23,3% până la 20,1%. La rândul său, L'Oreal va anula acțiunile răscumpărate de la Nestle, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Este pentru prima dată după 2014 când Nestle își reduce participația la L'Oreal, la acea dată grupul elvețian a strâns șase miliarde de euro după ce a vândut un pachet de 8% din acțiunile grupului francez.
Celălalt mare acționar de la L'Oreal' este familia Bettencourt Meyers, una din cele mai bogate familii din Franța. Ca urmare a vânzării acțiunilor deținute de Nestle participația familiei Bettencourt Meyers va crește de la 33,3% până la 34,7%, a informat producătorul de cosmetice.
Cele două companii au un parteneriat care datează din 1974, un acord conceput inițial pentru a proteja L'Oreal de o posibilă naționalizare în Franța. Vânzarea anunțată miercuri pune capăt mai multor ani de speculații, potrivit cărora Nestle își va diminua participația la L'Oreal, pe măsură ce directorul general Mark Schneider restructurează cel mai mare producător mondial de alimente.
Analiști sunt de părere că tranzacția este una benefică pentru ambele companii, deoarece reduce expunerea Nestle pe L'Oreal, care în prezent este supraevaluată, în timp ce pentru L'Oreal răscumpărarea acțiunilor deținute de Nestle permite menținerea controlului în mâinile familiei Bettencourt Meyers, susține Martin Deboo, analist la Jefferies.
"Este o nouă etapă în programul de transformare a Nestle demarat de Mark Schneider. Întrebarea este dacă aceasta este o singură tranzacție sau începutul unei faze de ieșire din acționariatul L'Oreal de către Nestle, care va continua în următorii ani", a spus Martin Deboo.
De la numirea sa la conducerea Nestle, în 2017, Mark Schneider a luat unele măsuri curajoase, precum vânzarea diviziei de dulciuri din SUA, a mărcilor de apă îmbuteliată de pe segmentul de mass-market sau a produselor de îngrijire a pielii. În schimb, Mark Schneider s-a concentrat pe domenii cu creștere puternică, precum cafeaua, alimentele pentru animalele de companie și produsele de consumer health. De exemplu, acordul în valoare de 7,15 miliarde de dolari convenit de Mark Schneider pentru a obține dreptul de a vinde produse de cafea marca Starbucks în supermarketuri, restaurante și operațiuni de catering a impulsionat vânzările de cafea. În paralel, Nestle și-a extins afacerile cu vitamine și suplimente.
Nestle, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, este prezentă în 189 de țări din întreaga lume. Nestle oferă un portofoliu larg de produse și servicii pentru oameni și animale de companie, pentru tot parcursul vieții. Cele peste 2000 de branduri ale Nestle includ nume emblematice precum Nescafe, Nespresso, Maggi și Nido.