Unii dintre cei mai mari exportatori din Asia au început să intervină pentru a reduce un deficit de containere maritime care amenință schimburile comerciale internaționale, transmite Bloomberg.
De exemplu, compania feroviară de stat Indian Railways a început să mute, gratuit, containere goale din porturi spre depozitele din interiorul țării. Coreea de Sud a direcționat un număr suplimentar de nouă nave spre ruta Trans-Pacific în ideea de a-i ajuta pe producătorii locali în timp ce producătorul de nave controlat de statul chinez, Cosco Shipping Heavy Industry, a transformat cel puțin o navă specializată în transportul de hârtie și celuloză într-o navă port-container, scrie Agerpres.
Guvernele și companiile controlate de stat acționează rapid pentru a elimina întreruperile existente pe partea de ofertă a comerțului mondial, în ideea de a evita să piardă afaceri, chiar dacă unele porturi aglomerate cum este Los Angeles provoacă întârzieri la importuri iar costurile cu transporturile navale rămân ridicate. Economiile asiatice sunt puternic dependente de exporturile spre Europa și America de Nord pentru a umple cuferele guvernamentale.
"Statul are un rol mult mai mare în sectorul de shipping din Asia, având numeroase participații la companiile maritime, șantiere navale și terminale. Această influență este mult mai mică în alte părți ale lumii", spune Simon Heaney, senior manager la firma de cercetare Drewry Shipping Consultants Ltd.
Compania de căi ferate Indian Railways discută în prezent dacă actualul său discount de 25% pentru transportul de containere goale în interiorul țării trebuie prelungit și dincolo de luna martie, a declarat directorul de transport de marfă, Manoj Singh. Acesta a mai spus că și compania Container Corp. of India Ltd. a decis să mute containere în țările vecine precum Sri Lanka și Bangladesh pentru a ajuta la reducerea deficitului. În mod normal compania din India ar muta containere numai pentru a facilita livrările interne.
Aceste măsuri coincid cu o relansare a comerțului Indiei, atât exporturile cât și importurile înregistrând două luni consecutive de creștere după scăderile record de anul trecut din cauza pandemiei.
"Există un stimulent clar pentru economiile orientate spre export pentru a ajuta la rezolvarea problemei lipsei de containere astfel încât mai multe produse să poată fi exportate", precizează Simon Heaney.
Însă chiar și țările mai puțin dependente de exporturi, precum giganții China sau Coreea de Sud, caută modalități pentru a debloca arterele comerțului mondial. Compania UTLC Eurasian Rail Alliance a redus tarifele în luna aprilie a anului trecut pentru a transporta containere goale via ruta Europa-China. Societatea mixtă formată de companiile feroviare de stat din Rusia, Kazahstan și Belarus a subliniat că acest lucru va ajuta "la evitarea deficitului de containere pentru încărcare în China".
CITEȘTE ȘI Cum pot antreprenorii să își salveze firmele chiar de la falimentÎntr-o anumită măsură, intervențiile statelor pot contracara deciziile pe care corporațiile le-au luat ca răspuns la perturbările create de pandemie. De exemplu, recent firma Hapag-Lloyd a decis să majoreze tarifele, începând de luna viitoare, pentru a transporta containere din Europa până în portul Nhava Sheva din India.
"Cel mai bun lucru pe care guvernele pot să îl facă este să asigure vaccinarea rapidă și eficientă a populațiilor lor astfel încât capacitatea și productivitatea în sectorul de logistică să revină la nivelul de dinaintea pandemiei. Aceasta ar avea o contribuție foarte mare la îmbunătățirea circulației containerelor", a spus Simon Heaney.