Maersk a îmbunătățit estimările privind profitul anual, datorită cererii solide de transport de containere pe plan global

Maersk a îmbunătățit estimările privind profitul anual, datorită cererii solide de transport de containere pe plan global
scris 22 oct 2024

Compania daneză A. P. Moller Maersk A/S și-a îmbunătățit previziunile anuale, pentru a patra oară în mai puțin de șase luni, citând cererea mai solidă și tarifele de transport mai mari, cauzate de perturbările din lanțurile de aprovizionare, în urma atacurilor de la Marea Roșie, transmite Bloomberg.

Maersk, care este văzută ca un barometru al comerțului mondial, se așteaptă acum la un profit înainte de taxe, dobânzi, depreciere și amortizare (EBITDA) de 11-11,5 miliarde de dolari, față de estimarea precedentă, de 9-11 miliarde de dolari și de nivelul 9,6 miliarde de dolari din 2023. Analiștii se așteaptă anul acesta la EBITDA de 10,1 miliarde de dolari, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Start pentru amenajarea Parcului Insula Lacul Morii. Cum va arăta - ”Va fi o oază de verdeață cu zone de recreere, terenuri de sport, spații pentru evenimente culturale” CITEȘTE ȘI FOTO Start pentru amenajarea Parcului Insula Lacul Morii. Cum va arăta - ”Va fi o oază de verdeață cu zone de recreere, terenuri de sport, spații pentru evenimente culturale”
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Deja Maersk revizuise în creștere estimările de profit din 2024 în mai, iunie și august, deoarece conflictul din Marea Roșie are un impact mai profund decât estima anterior asupra aprovizionării mondiale.

Din decembrie, companiile de transport maritim și-au redirecționat navele în zona unde se află Capul Bunei Speranțe, în Africa, pentru a evita atacurile în Marea Roșie și în Golful Aden, zone maritime-cheie pentru comerțul mondial. Timpul de călătorie crește, ceea ce majorează tarifele de transport maritim.

Luna aceasta, Maersk a informat că anul viitor va demara un parteneriat de împărțire a navelor cu Hapag-Lloyd AG navigând la sud de Africa, ceea ce arată că firmele nu se așteaptă la rezolvarea tensiunilor de la Marea Roșie în 2025.

Luni, compania daneză a estimat că se așteaptă anul acesta la o creștere a cererii globale de transport de containere de 6%, după ce anterior estima un nivel de 4%-6%.

Maersk, care controlează aproximativ o șesime din comerțul global de containere, și-a extins achizițiile în ultimii ani pe diverse segmente. Dar recent nu a reușit să achiziționeze divizia de logistică DB Schenker a Deutsche Bahn AG, care a fost cumpărată de grupul danez de transport DSV A/S, pentru 14,3 miliarde de euro (15,5 miliarde de dolari).

În trimestrul trei din 2024, Maersk a înregistrat venituri de 15,8 miliarde de dolari, și EBITDA de 4,8 miliarde de dolari. 

viewscnt
Afla mai multe despre
maersk
containere