Închiderea la nivel global a restaurantelor, arenelor sportive și cinematografelor va face ca cererea de zahăr să scadă în sezonul actual, pentru prima dată în ultimele patru decenii, estimează firma de servicii de aprovizionare Czarnikow Group, informează Bloomberg.
O dovadă în acest sens este scăderea vânzărilor unor mari producători de băuturi răcoritoare și dulciuri, precum Coca-Cola Co. și Nestle SA. Chiar dacă economiile încep treptat să se redeschidă, este neclar cât de repede își va reveni consumul, având în vedere că veniturile sunt în scădere, iar șomajul a crescut, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Industria zahărului era deja sub asediu înainte de pandemia de coronavirus. Ritmul de creștere a cererii a încetinit în ultimii ani, pe măsură ce decidenții din mai multe economii emergente, precum Africa de Sud și Thailanda, au început să taxeze suplimentar băuturile răcoritoare care conțin zahăr și au sfătuit populația să își scadă consumul de carbohidrați, pe fondul îngrijorărilor cu privire la obezitate. Însă toate acestea nu au avut un impact la fel de mare precum carantina care a afectat cheltuielile realizate în afara casei. Iar acum recesiunea globală care se prefigurează afectează perspectivele pentru perioada următoare.
Numai în primele trei săptămâni din luna aprilie, vânzările Coca-Cola au scăzut cu aproximativ 25%, iar compania se așteaptă ca impactul pandemiei asupra rezultatelor sale în trimestrul al doilea să fie unul semnificativ.
Rivalul PepsiCo Inc. se așteaptă și el la scăderea cifrei de afaceri în trimestrul al doilea, iar în Germania, o importantă țară pentru consumul de zahăr, un grup de producători de dulciuri a informat că vânzările a jumătate din companiile membre au scăzut în perioada februarie - aprilie.
În aceste condiții, compania Czarnikow estimează că în sezonul actual consumul de zahăr va scădea cu 1,2%, până la 169,9 milioane tone.