Autoritățile din Berlin analizează posibilitatea de a impune locuitorilor capitalei Germaniei să plătească pentru un abonament anual cu mijloacele de transport public, în ideea de a face autoturismele mai puțin atractive și a ajuta la reducerea ambuteiajelor, transmite Bloomberg.
Propunerea, venită de la Departamentul pentru Transport și Mediu din Berlin, ar putea să îi coste pe rezidenții capitalei Germaniei 761 de euro pe an, echivalentul unui abonament pentru transportul public, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Alte propuneri, bazate pe un studiu de fezabilitate elaborat de firma de consultanță Ramboll, includ perceperea de la turiști a unei taxe pentru transportul public, taxe de barieră pentru a putea circula cu automobilul prin centrul orașului și tarife mai mari pentru parcări.
Departamentul pentru Transport "nu este interesat doar în venituri mai mari, dar și de impactul asupra traficului, precum eliberarea zonelor urbane de congestionare prin oferirea de stimulente pentru a renunța la automobil. Vrem să extindem transportul public și să îl facem mai atractiv pentru mai mulți oameni", a declarat purtătorul de cuvânt al departamentului, Jan Thomsen.
Orașul cu peste 3,6 milioane de locuitori a crescut rapid în ultimii ani, astfel că mulți rezidenți au fost împinși să se mute spre periferii, ceea ce a pus presiune pe infrastructurile vechi. Pandemia de coronavirus a pus presiuni suplimentare asupra sistemului, având în vedere că păstrarea distanței sociale în autobuze a fost aproape imposibil de respectat.
Discuțiile cu privire la modificarea modului de finanțare a sistemului de transport public din Berlin sunt într-un stadiu preliminar și încă nu au ajuns în legislativul orașului, a subliniat Jan Thomsen. Orice modificări vor fi controversate și vor juca un rol în alegerile locale de anul viitor.
Sistemul public de transport din Berlin include 10 linii de metrou, 22 linii de tramvai, peste 150 de linii de autobuze și mai multe feribot-uri. Există și o rețea de trenuri regionale care fac legătura între capitala Germaniei și Brandenburg.
Potrivit autorităților din Berlin, sumele colectate de pe urma vânzării biletelor și închirierea spațiilor publicitare acoperă mai puțin de jumătate din costurile sistemului de transport în comun iar contribuabilii acoperă restul. În 2017, municipalitatea din Berlin a plătit mai mult de 500 milioane de euro pentru a susține transportul public.