Guvernul chinez le-a cerut, discret, producătorilor de vehicule electrice, de la BYD până la Geely Automobile, să-și mărească drastic achizițiile de la producătorii locali de cipuri auto, ca parte a unei campanii de reducere a dependenței de importurile occidentale și de stimulare a industriei interne de semiconductori din China.
Supraveghetorul tehnologic al țării a stabilit anterior o țintă informală ca producătorii de automobile să își aprovizioneze cu o cincime cipurile la nivel local până în 2025, dar a devenit nemulțumit de ritmul progresului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ministerul instruiește în mod direct firmele să evite semiconductorii străini, dacă este posibil, coform unor persoane care au cerut să rămână anonime, discutând despre informații sensibile, arată Bloomberg.
În timpul unei licitații recente desfășurate de o marcă autohtonă majoră, un ofertant străin nu a reușit să-și asigure un contract, în pofida faptului că a oferit un preț pe care îl estima cu 30% mai mic decât eventualul câștigător, a spus o altă persoană.
Directiva chineză privind mașinile aruncă incertitudine asupra afacerilor companiilor străine, de la Nvidia Corp și NXP Semiconductor NV până la Renesas Electronics Corp și Texas Instruments Inc, care concurează cu firmele locale pentru a alimenta cea mai mare piață de vehicule electrice din lume.
CITEȘTE ȘI TENSIUNI DIPLOMATICE Ambasadorul Rusiei, convocat la MAEMIIT nu a răspuns la o solicitare de comentarii trimisă prin fax. Reprezentanții BYD, Nio și Geely nu au răspuns solicitărilor de comentarii.
Washingtonul analizează potențialele riscuri de date și de securitate cibernetică prezentate de mașinile conectate la internet din China, inclusiv la vehiculele electrice.
Secretarul american pentru comerț, Gina Raimondo, și-a exprimat îngrijorarea că datele colectate de mașini ar putea ajunge în mâinile Beijingului și conduce o investigație care ar putea duce la restricții privind vânzarea acestor mașini în SUA.