YouTube ar putea deveni o destinație majoră pentru cumpărăturile online, care să rivalizeze cu giganți precum Amazon și Alibaba.
Cel mai mare site de partajare a materialelor video din lume a început, recent, să ceară creatorilor de conținut să folosească softul YouTube pentru a eticheta și urmări produsele prezentate în clipurile publicate pe platformă, datele urmând să fie conectate la instrumentele de analiză și marketing ale Google.
Scopul este de a transforma videoclipurile de pe YouTube într-un vast catalog de produse ce pot fi vizualizate, accesate printr-un click și comandate direct, potrivit unor surse familiare cu proiectul, citate de Bloomberg.
CITEȘTE ȘI Streaming-ul de gaming în al treilea trimestru: Youtube are cea mai mare creștere, Facebook trece de 1 miliard de ore vizionate, însă Twitch domină în continuare copios piațaGoogle testează, de asemenea, un nou proiect de integrare cu Shopify privind vânzarea de bunuri prin intermediul YouTube.
Mutările au potențialul de a transforma YouTube dintr-un gigant publicitar într-un concurent puternic pentru liderii din comerțul electronic, precum Amazon.com și Alibaba Group Holding.
Un purtător de cuvânt pentru YouTube a confirmat că platforma testează noile funcții pe un număr limitat de canale. Potrivit acestuia, creatorii de conținut vor avea controlul asupra produselor afișate. Compania a descris proiectul ca fiind experimental și a refuzat să împărtășească mai multe detalii.
“YouTube este unul dintre cele mai puțin utilizate active [ale Google]. Dacă au decis că vor să investească în el, reprezintă o oportunitate uriașă pentru ei”, a comentat Andy Ellwood, președintele startup-ului din e-comerț Basket.
Momentan, nu este clar cum va genera YouTube veniturile din vânzarea directă de produse, însă se pare că serviciul a început să ofere abonamente creatorilor de conținut și să perceapă un comision de 30% din aceste plăți.
Google a încercat și în trecut să se extindă pe segmentul comerțului online, dar fără prea mare succes. Compania a preferat până acum să vândă reclame care trimit oameni către alte site-uri decât să vândă direct produse.
În ultimele luni, conducerea companiei a semnalat însă că platforma YouTube va deveni esențială pentru strategia de e-comerț, directorul general, Sundar Pichai, declarând că videoclipurile de tip “unboxing”, în care sunt prezentate dispozitive nou-apărute pe piață, ar putea fi transformate în oportunități de cumpărături.