YouTube ar putea deveni o destinație majoră pentru cumpărăturile online, care să rivalizeze cu giganți precum Amazon și Alibaba.
Cel mai mare site de partajare a materialelor video din lume a început, recent, să ceară creatorilor de conținut să folosească softul YouTube pentru a eticheta și urmări produsele prezentate în clipurile publicate pe platformă, datele urmând să fie conectate la instrumentele de analiză și marketing ale Google.
Scopul este de a transforma videoclipurile de pe YouTube într-un vast catalog de produse ce pot fi vizualizate, accesate printr-un click și comandate direct, potrivit unor surse familiare cu proiectul, citate de Bloomberg.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Google testează, de asemenea, un nou proiect de integrare cu Shopify privind vânzarea de bunuri prin intermediul YouTube.
Mutările au potențialul de a transforma YouTube dintr-un gigant publicitar într-un concurent puternic pentru liderii din comerțul electronic, precum Amazon.com și Alibaba Group Holding.
Un purtător de cuvânt pentru YouTube a confirmat că platforma testează noile funcții pe un număr limitat de canale. Potrivit acestuia, creatorii de conținut vor avea controlul asupra produselor afișate. Compania a descris proiectul ca fiind experimental și a refuzat să împărtășească mai multe detalii.
“YouTube este unul dintre cele mai puțin utilizate active [ale Google]. Dacă au decis că vor să investească în el, reprezintă o oportunitate uriașă pentru ei”, a comentat Andy Ellwood, președintele startup-ului din e-comerț Basket.
Momentan, nu este clar cum va genera YouTube veniturile din vânzarea directă de produse, însă se pare că serviciul a început să ofere abonamente creatorilor de conținut și să perceapă un comision de 30% din aceste plăți.
Google a încercat și în trecut să se extindă pe segmentul comerțului online, dar fără prea mare succes. Compania a preferat până acum să vândă reclame care trimit oameni către alte site-uri decât să vândă direct produse.
În ultimele luni, conducerea companiei a semnalat însă că platforma YouTube va deveni esențială pentru strategia de e-comerț, directorul general, Sundar Pichai, declarând că videoclipurile de tip “unboxing”, în care sunt prezentate dispozitive nou-apărute pe piață, ar putea fi transformate în oportunități de cumpărături.