Gigantul danez din domeniul transportului maritim A.P. Moller-Maersk a pierdut 5 miliarde de dolari din valoarea de piață în tranzacțiile de vineri, după ce a anunțat că va desființa cel puțin 10.000 de locuri de muncă pentru a-și proteja profitabilitatea, pe o piață care va rămâne slabă până în jurul anului 2026.
Reducerile de personal, echivalente cu 9% din forța sa de muncă la nivel global, sunt determinate de scăderea tarifelor de transport și de creșterea concurenței în transportul maritim, potrivit directorului general al Maersk, Vincent Clerc.
"Dacă vă uitați la portofoliul de comenzi și la ceea ce va urma în următorii doi ani, cred că ne stabilim într-un mediu foarte scăzut și sub presiune pentru următorii doi-trei ani", a declarat Clerc într-un interviu pentru Bloomberg TV.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cel mai mare transportator de containere din lume se așteaptă să economisească 600 de milioane de dolari prin măsurile de reducere a costurilor cu personalul. De asemenea, compania a anunțat că își va revizui programul de răscumpărare de acțiuni din 2024 și și-a redus estimările privind cheltuielile de capital în 2023 și 2024.
Aproximativ 6.500 dintre posturile vizate de planul de reducere a costurilor au fost deja eliminate, a precizat șeful Maersk.
Acțiunile Maersk s-au prăbușit cu peste 18% pe bursa din Copenhaga vineri, ștergând 36 de miliarde de coroane (5,1 miliarde de dolari) din valoarea de piață a companiei. Pierderile s-au temperat la circa 16% în jurul orei 16:00 (ora României).
Maersk a raportat venituri de 12,1 miliarde de dolari în trimestrul al treilea, în coborâre cu 47% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în condițiile în care vânzările au scăzut pe toate segmentele de activitate.
CITEȘTE ȘI Marea criză a locuințelor din Europa este abia la început. Cele mai bogate țări din UE, afectate masivProfitul operațional s-a redus cu peste 80%, la 1,88 miliarde de dolari, în timp ce câștigul net s-a prăbușit cu 94%, la 521 milioane de dolari.
Transportatorii de containere se confruntă cu o scădere bruscă a veniturilor după profiturile record din 2021 și 2022, când cererea mare de bunuri de consum în timpul pandemiei, împreună cu oferta limitată de nave, au dus la creșterea prețurilor la transport.
Maersk a transmis că se așteaptă acum la un profit operațional pentru 2023 "spre partea de jos" a intervalului preconizat, de 9,5-11 miliarde de dolari.
Activitatea globală de transport containere este estimată să scadă cu 0,5% până la 2% în acest an, mai lent comparativ cu declinul de 1-4% prognozat anterior.