Pentru generațiile mai tinere, obiectivele financiare, cum ar fi cumpărarea unei case și economisirea pentru pensie, pot părea imposibil de atins.
În mod obișnuit, atunci când oamenii se află pe un teren precar din punct de vedere economic, își reduc cheltuielile. Dar, din ce în ce mai mult, generațiile tinere fac contrariul, gândindu-se că viitorul lor financiar este condamnat indiferent de situație. Datoriile mai mari ale studenților, creșterea costului vieții și schimbările de pe piața muncii au făcut mai dificilă atingerea obiectivelor financiare, cum ar fi cumpărarea unei case sau economisirea pentru pensie, transmite Bloomberg.
Ca atare, aproximativ 27% dintre americani recunosc că „cheltuiesc în mod fatal” pentru a face față preocupărilor legate de economie și de afacerile externe, potrivit Credit Karma, o companie de finanțe personale. Iar ratele sunt și mai mari în rândul milenialilor și al generației Z, de 43% și, respectiv, 35%, scrie Adevărul.
În timp ce cheltuielile pot capta spiritul economic al zilei, obiceiul nu este deloc nou. Stephen Wu, profesor de economie la Hamilton College din Clinton, New York, a publicat în 2004 un studiu în care scria că cei care consideră că norocul și alți factori externi joacă un rol semnificativ în succesul lor financiar sunt mai puțin predispuși să economisească.
El susține că sentimentele de fatalism și obiceiurile de cheltuieli contraintuitive au devenit mai frecvente în ultimii ani, în special după pandemie și Marea Recesiune. Atunci oamenii au început să realizeze că „o mare parte din succesele și eșecurile lor nu sunt sub controlul lor”, a spus Wu.
Modul în care generațiile mai tinere reușesc să facă achiziții importante poate fi determinat, de asemenea, de sprijinul sporit al părinților. Având în vedere că aproape jumătate dintre tineri locuiesc acasă, unii dintre ei folosesc venitul disponibil suplimentar pentru a se răsfăța. Poate fi ușor să crezi că și acest lucru este rezonabil atunci când rețelele de socializare sunt pline de imagini cu tineri care fac risipă de bani pe mese fastuoase, vacanțe și produse de firmă.
Achizițiile costisitoare pot părea nepotrivite, dar dacă o persoană a renunțat la visul unei vieți suburbane cu copii, nu este neapărat cazul, a declarat Maria Melchor, o creatoare de conținut în vârstă de 27 de ani, axată pe educația financiară pentru Generația Z.
Într-un TikTok cu peste 1,8 milioane de vizualizări, absolventa de la Yale spune că, atunci când persoanele mai în vârstă întreabă cum își permit tinerii lucruri pe care nu și le cumpără niciodată pentru ei înșiși, ea spune că este pentru că nu își permit nimic altceva.