Ferrari începe să se gândească la adăugarea unui model electric la gama sa de supercaruri, președintele John Elkann declarând joi că producătorul auto italian va dezvălui în 2025 primul său vehicul care va funcționa în întregime pe baterie, transmite Bloomberg.
Declarațiile făcute de John Elkann cu ocazia reuniunii generale anuale a acționarilor sugerează că punctele de vedere cu privire la electrificare s-au modificat în interiorul Ferrari, odată cu demisia directorului general Louis Camilleri la finele anului trecut. Camilleri, a cărui lipsă de experiență în industria auto l-a făcut o alegere controversată în 2018, când a fost numit la conducerea uneia din cele mai renumite mărci auto din lume, și-a exprimat îndoielile că Ferrari va abandona motoarele pe combustie internă pe perioada mandatului său, scrie Agerpres
"Mulți dintre clienții noștri au dificultăți în a-și imagina un Ferrari complet electric", declara Louis Camilleri în 2019. Anul trecut, același Camilleri le-a spus analiștilor că nu se așteaptă ca Ferrari să treacă vreodată la un automobil complet electric.
CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transferCu toate acestea, joi, președintele Ferrari, John Elkann, moștenitorul familiei Agnelli, le-a spus acționarilor că procesul de căutare a unui nou CEO a fost urgentat. Candidații care se vor afla pe lista scurtă vor avea capacitățile tehnologice necesare pentru a conduce Ferrari, a garantat Elkann. Noul director general va prezenta detaliile cu privire la viitorul Ferrari cu ocazia reuniunii cu investitorii din 2022, care va fi de asemenea un an important cu privire la lansarea de noi produse, a mai spus Elkann.
Președintele Ferrari a promis că modelul Purosangue, primul SUV marca Ferrari, "va fi ceva cu totul special".
"Continuăm să ne punem în practică, într-un mod foarte disciplinat, strategia de electrificare. Viziunea noastră și introducerea acestor tehnologii atât în sporturile cu motor cât și cu privire la autovehiculele rutiere reprezintă o oportunitate uriașă pentru a aduce caracterul unic și pasiunea Ferrari către noile generații", a spus Elkann.
CITEȘTE ȘI Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I)Ferrari a încheiat anul 2020 cu un profit net de 609 milioane de euro, în scădere cu 13%, comparativ cu un profit net de 699 milioane de euro în 2019, în timp ce veniturile au scăzut cu 8%, până la 3,46 miliarde de euro. Anul trecut, Ferrari a livrat 9.119 vehicule, cu 1.012 unități mai puțin decât în 2019, după ce a fost nevoit să suspende producția timp de șapte săptămâni în primul semestru al anului trecut din cauza crizei sanitare. Cu toate acestea, pentru anul în curs, Ferrari mizează pe un profit operațional cuprins între 1,45 și 1,50 miliarde de euro, după ce în 2020 indicatorul EBITDA a scăzut cu 10%, până la 1,14 miliarde euro.