Constructorul italian de automobile sportive Ferrari NV este interesat să își extindă rețeaua de parteneriate dar nu are în vedere o fuziune cu un alt grup auto, a declarat noul director general de la Ferrari, Benedetto Vigna într-un interviu publicat în cotidianul Il Sole24Ore, transmite Bloomberg.
"Ferrari nu este doar o marcă de automobile, este în primul rând o marcă de lux", a spus Benedetto Vigna. "Faptul că avem mulți oameni pasionați care lucrează în același loc este un activ incredibil care ne poate duce oriunde", a adăugat Vigna atunci când a fost întrebat dacă Ferrari este în măsură să evolueze de unul singur, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Referindu-se la informațiile apărute anterior în presă cu privire la o posibile integrare cu grupul italian de produse de lux Armani Group, Vigna a spus că preferă să nu comenteze.
În luna februarie, Ferrari a anunțat un parteneriat cu producătorul de chipuri Qualcomm Inc. pentru a-și moderniza panourile de bord și a explora oportunitățile de a ajuta la tranziția tehnologică a constructorului auto, în condițiile în care noul director general de la Ferrari vrea să accelereze ritmul tranziției spre automobilele pe baterie și tehnologiile digitale.
Benedetto Vigna s-a alăturat Ferrari în luna septembrie a anului trecut, venind de la producătorul de chipuri STMicroelectronics NV, iar sarcina sa principală este modelarea viitorului Ferrari într-o industrie care este în schimbare. Angajarea lui Benedetto Vigna a fost o raritate pentru o industrie auto care rareori se uită în afara sectorului său pentru pozițiile de la vârf.
Pe lângă tranziția tehnologică, Benedetto Vigna crede că există loc pentru ca Ferrari să crească în China continentală, Hong Kong și Taiwan, unde anul trecut livrările constructorului auto au crescut cu 5% până la 8%.
Acțiunile Ferrari au scăzut săptămâna aceasta, după ce constructorul a confirmat că va rechema la service mii de supercaruri din cauza unor probleme la sistemul de frânare. Deși compania nu a oferit detalii cu privire la numărul total de automobile afectate de această rechemare la service, a informat că numai în China va rechema la service 2.222 de vehicule.
Ferrari a înregistrat în 2021 rezultate financiare solide după ce a livrat un număr record de 11.155 de autovehicule livrate. Firma controlată de familia Agnelli mizează în acest an pe un rezultat EBITDA cuprins între 1,65 și 1,70 miliarde de euro, în creștere față de unul de 1,53 miliarde de euro înregistrat în 2021. Tot anul trecut, Ferrari a înregistrat o marjă de profit operațional record de 35,9%, o cifră de afaceri de 4,271 miliarde de euro, în creștere cu 23,4% comparativ cu 2020 , și un profit net de 833 milioane de euro, în creștere cu 37% față de anul precedent.