Grupul agroalimentar francez Danone a raportat miercuri cel mai redus profit de după 2015, pe fondul creșterii prețurilor la lapte, ambalaje și transport, ceea ce ilustrează provocările cu care se confruntă directorul general Antoine De Saint-Affrique în relansarea celui mai mare producător mondial de iaurt, transmite Bloomberg.
Profitul net al Danone a scăzut anul trecut cu 1,9%, până la 1,9 miliarde de euro, chiar dacă vânzările grupului au crescut cu 2,8%, până la 24,3 miliarde de euro. De asemenea, marja operațională a scăzut până la 13,7% în 2021, de la 14% în 2020 și 15,2% în 2019, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Danone nu a oferit prognoze cu privire la performanțele sale în 2022. Directorul general Antoine De Saint-Affrique, aflat la conducerea Danone din luna septembrie 2021, va prezenta investitorilor noua strategie a companiei în data de 8 martie.
Producătorul iaurtului Activia a fost nevoit să implementeze cea mai importantă majorare a prețurilor din ultimii șapte ani pentru a contracara efectele inflației. Companiile de aliment și băuturi sunt afectate de creșterea costurilor și au avertizat că aceste creșteri vor afecta profitabilitatea lor. Producătorul de bunuri de larg consum Unilever Plc a anunțat că va dura doi ani până când marjele sale își vor reveni iar producătorul de bere Heineken a avertizat că cea mai gravă inflație din ultimul deceniu afectează bugetele consumatorilor.
Grupul Danone a demarat investiția în România în 1996, prin achiziția fostei unități Miorița Fundeni. Începând din 2013, Danone România a devenit centrul regiunii Europei de Sud-Est, care include România, Bulgaria, Grecia și țările Adriatice, servind o piață potențială de peste 60 de milioane de consumatori.