Comisia Europeană acuză Google de abuz de poziție dominantă pe piața publicității online. Gigantul ar putea fi nevoit să-și separe activitatea

Comisia Europeană acuză Google de abuz de poziție dominantă pe piața publicității online. Gigantul ar putea fi nevoit să-și separe activitatea
scris 14 iun 2023
Comisia Europeană acuză Google că abuzează de poziția dominantă în domeniul tehnologiei publicitare (ad tech), acuzațiile vizând în profunzime modelul de afaceri al companiei. Astfel, aceste acuzații deschid calea pentru o eventuală separare a activității de publicitate, scrie Bloomberg.
 
Urmărește-ne și pe Google News
Margrethe Vestager, comisarul european pentru concurență, a declarat că divizia Alphabet și-a favorizat propriul program de licitare automată a spațiului pentru anunțuri în detrimentul rivalilor săi și a consolidat rolul central al companiei în lanțul de aprovizionare cu tehnologie publicitară, precum și capacitatea Google de a percepe o taxă ridicată pentru serviciul său.
Marcel Boloș, ministrul propus al Finanțelor și un obiectiv: modelul japonez de împrumuturi / Nu se pune problema introducerii unor noi taxe și impozite CITEȘTE ȘI Marcel Boloș, ministrul propus al Finanțelor și un obiectiv: modelul japonez de împrumuturi / Nu se pune problema introducerii unor noi taxe și impozite

"Google este prezentă la aproape toate nivelurile așa-numitului lanț de aprovizionare cu tehnologie publicitară. Îngrijorarea noastră este că Google s-ar putea să se fi folosit de poziția sa pe piață pentru a-și favoriza propriile servicii de intermediere. Acest lucru nu numai că este posibil să fi dăunat concurenților Google, ci și intereselor editorilor, crescând totodată costurile agențiilor de publicitate", a declarat  Vestager.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Comisia Europeană a declarat că un ordin pentru Google de a schimba anumite practici ar putea să nu fie suficient pentru a corecta comportamentul abuziv, ceea ce aduce pe masa factorilor de decizie varianta unui potențial ordin împotriva Google de a despărți activitatea sa de tehnologie publicitară de serviciile de bază.
 
Publicitatea online este cea mai profitabilă afacere a companiei-mamă Alphabet, generând 80% din veniturile totale anul trecut.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
google
ads
ad tech
alphabet
publicitate