Populara aplicație de audio-chat Clubhouse ar putea fi evaluată în curând la 4 miliarde de dolari, după numai un an de la lansare.
Paul Davison și Rohan Seth, fondatorii startup-ului din spatele aplicației, Alpha Exploration, poartă discuții cu investitori în vederea atragerii unei noi runde de finanțare, potrivit unor surse citate de Bloomberg.
Operațiunea ar putea evalua Clubhouse la aproximativ 4 miliarde de dolari, reflectând așteptările astronomice ale investitorilor legate de creșterea viitoare a aplicației.
CITEȘTE ȘI Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025Lansată în aprilie 2020, Clubhouse a intrat în clubul “unicornilor”, format din companii private evaluate la cel puțin 1 miliard de dolari, în ianuarie, după ce a atras 100 milioane de dolari de la un grup de investitori condus de firma de venture capital Andreessen Horowitz (a16z).
Andreessen Horowitz a condus și runda de finanțare de Serie A din mai anul trecut, în valoare de 10 milioane de dolari. Clubhouse a fost evaluată atunci la 100 milioane de dolari, deși avea doar 1.500 de utilizatori.
Clubhouse permite utilizatorilor să găzduiască propriile emisiuni radio online. Utilizatorii pot asculta interviuri sau discuții în grup și pot solicita să participe la chat-uri live.
Platforma de socializare axată pe comunicare audio a devenit extrem de populară într-un timp scurt, grație discuțiilor la care au participat figuri proeminente din domenii variate de afaceri și entertainment, printre care MC Hammer, Elon Musk și Mark Zuckerberg. .
Numărul utilizatorilor a crescut la 600.000 în decembrie 2020, pentru ca recent să depășească pragul de 10 milioane de utilizatori înregistrați.
Aplicația poate fi accesată momentan exclusiv pe bază de invitație și este disponibilă doar pe dispozitivile iOS. O versiune pentru Android va fi lansată în acest an, potrivit companiei.
Recent, Clubhouse a lansat prima facilitate prin care creatorii de conținut pot câștiga bani pe platformă.
Succesul Clubhouse a atras atenția rivalilor, care s-au grăbit să dezvolte aplicații similare: Twitter a lansat Spaces, iar Facebook, LinkedIn și Slack Technologies au anunțat că lucrează la propriile servicii de audio-chat.