Companiile britanice au decis să se orienteze spre forța de muncă ieftină de peste hotare, care să le completeze actele vamale post-Brexit, ceea ce creează locuri de muncă în țări precum România și India, din cauza lipsei de personal calificat în Marea Britanie, transmite Bloomberg.
Prognozând o creștere a cererii pentru serviciile sale, firma britanică Xpediator Plc, care gestionează livrările de mărfuri pentru o serie de companii internaționale, a angajat specialiști în România. Managerul firmei Dave Gladen spune că această țară are un rezervor de specialiști în procedurile vamale UE după ce a aderat la blocul comunitar în 2007, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Acest lucru ne-a permis să obținem specialiști bine calificați și desigur la un preț mai mic. Salariile pentru profesioniști în obținerea de autorizații vamale în Marea Britanie a crescut exploziv", susține Dave Gladen.
Industria de logistică din Marea Britanie trebuie să găsească soluții inovative pentru a fi pregătită să facă față valului de proceduri birocratice care va apărea la 1 ianuarie 2021, când schimburile comerciale dintre Marea Britanie și UE, principalul său partener comercial, vor fi reglementate de noi acte dacă cele două părți nu vor ajunge la un acord de liber schimb. Sute de milioane de declarații vamale suplimentare vor fi necesare pentru bunurile care vor trece granița anual, la un cost estimat de 13 miliarde lire sterline (17 miliarde dolari).
Firma Metro Shipping Ltd., care transportă bunuri pentru o parte dintre cei mai mari retaileri și producători auto din Marea Britanie, a fost nevoită să angajeze 17 specialiști în Chennai, India, care să se ocupe de procedurile vamale care au legătură cu Brexitul. Firma britanică se așteaptă că va fi nevoită să completeze un număr suplimentar de 120.000 de declarații vamale în fiecare an.
Pentru Guvernul de la Londra, lipsa de agenți vamali este una dintre principalele amenințări care ar putea perturba comerțul cu UE la finalul perioadei de tranziție. Dacă companiile nu vor avea actele necesare, bunurile riscă să fie reținute la graniță, ceea ce ar putea provoca un haos în trafic. De asemenea, este posibil ca firmele să decidă să nu mai facă comerț cu UE dacă nu vor putea depune documentația cerută.
Grupul de lobby Road Haulage Association estimează că Marea Britanie are nevoie de un număr suplimentar de 50.000 de agenți vamali pentru a face față volumului de muncă creat de Brexit. În replică, Guvernul britanic a refuzat în repetat rânduri să avanseze o cifră cu privire la câți agenți vamali au fost pregătiți.