Bloomberg - Niciun automobil electric chinez nu este mai ieftin în Europa decât Dacia Spring

Bloomberg - Niciun automobil electric chinez nu este mai ieftin în Europa decât Dacia Spring
scris 13 sep 2023

Investigația anunțată de Comisia Europeană asupra importurilor de vehicule electrice chineze ieftine în blocul comunitar va descoperi o situație ironică: niciun producător nu a profitat mai mult costurile reduse din China, pentru a produce vehicule electrice, ca grupul auto francez Renault, informează o analiză a Bloomberg.

De mai mulți ani Renault promovează Dacia Spring drept cea mai accesibilă mașină electrică din Europa. Modelul crossover produs în provincia chineză Hubei are un preț de pornite de 20.800 de euro în Franța sau 15.800 de euro dacă se ia în calcul și subvenția de la stat, arată Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Orban joacă tare: Ungaria a prezentat o ofertă oficială pentru achiziționarea participației majoritare în aeroportul Budapesta CITEȘTE ȘI Orban joacă tare: Ungaria a prezentat o ofertă oficială pentru achiziționarea participației majoritare în aeroportul Budapesta
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

În comparație, atunci când cel mai mare producător chinez de automobile electrice, BYD Co., a anunțat în urmă cu un an prețurile pentru gama sa de modele electrice pe care le va vinde în Europa, cel mai accesibil model oferit de compania chineză este SUV-ul Atto 3 la 38.000 de euro.

BYD nu este singurul constructor chinez care dă dovadă de reținere în loc să reducă prețurile în cursa pentru volume de vânzări. Modele de alte mărci chineze, inclusiv MG, Polestar și Nio, se vând la prețuri mai mari pe principalele piețe europene decât acasă, un posibil contraargument pentru cei care au aplaudat-o pe președinta Ursula von der Leyen când a anunțat miercuri demararea unei investigații asupra importurilor de automobile electrice ieftine din China.

"Piețele globale sunt acum inundate de mașini electrice chinezești ieftine, al căror preț este menținut în mod artificial scăzut prin subvenții guvernamentale masive. Europa este deschisă concurenței. Nu unei nivelări în jos. Trebuie să ne apărăm împotriva practicilor neloiale", a declarat von der Leyen în discursul anual privind starea Uniunii Europene, susținut în Parlamentul European, reunit în sesiune plenară la Strasbourg.

„A devenit un fel de aur lichid\ CITEȘTE ȘI „A devenit un fel de aur lichid". Uleiul de măsline alimentează un val impresionant de infracțiuni în Spania

În analiza Bloomberg sunt date câteva exemple ale diferențelor considerabile de prețuri percepute de constructorii chinezi pentru automobilele electrice importate în Europa din China și prețurile de pe piața chineză. Modelul BYD Dolphin se vinde în Franța pentru 28.990 de euro în timp ce în China costă 116.800 de yuani (15.200 de euro). Un automobil MG ZS se vinde în Germania pentru 31.310 euro, iar în China pentru 119.800 yuani (15.600 de euro). Modelul Zeekr X se vinde pentru 44.990 de euro în Germania și pentru 189.990 de yuani (24.700 de euro) în China. Modelul Polestar 2 se comercializează la 48.990 de euro în Germania și la 299.800 de yuani (38.900 de euro) în China.

În primele șase luni ale acestui an, vânzările grupului Renault la nivel mondial au atins 1,134 milioane vehicule, cu 13% mai mult în comparație cu S1 2022. Vânzările mărcii Renault la nivel mondial au ajuns la peste 772.000 de unități, în creștere cu 12% față de semestrul 1 al anului 2022. Marca Dacia a înregistrat vânzări în creștere cu 24%, ajungând la peste 345.000 de unități la nivel mondial. De asemenea, modelul Dacia Spring (100% electrică) a înregistrat peste 27.000 de vânzări în Europa în semestrul I 2023. 

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
china