Autoritatea italiană din domeniul concurenței (AGCM) a lansat o investigație împotriva subsidiarelor Apple și Amazon din Peninsulă, cei doi giganți americani fiind suspectați că limitează competiția pe piața online.
Agenții AGCM au derulat, miercuri, inspecții la sediile Apple Italia și Amazon Italia Services, a anunțat Autoritatea într-un comunicat, preluat de Bloomberg.
Cele două companii sunt investigate pentru o presupusă încălcare a regulilor europene din domeniul concurenței, după ce un retailer local s-a plâns că nu poate revinde produse sub mărcile Apple și Beats pe platforma Amazon, deși acestea au fost achiziționate legal.
CITEȘTE ȘI Scandal masiv de corupție în SUA. Politicieni de top arestați pentru că au salvat "contra șpagă" centrale nucleare și pe cărbune cu subvenții impuse prin lege pe facturile de curent ale populațieiApple a cumpărat marca de căști Beats în 2014.
Potrivit plângerii, în urma unui acord semnat cu Apple în 2018, Amazon a eliminat de pe platforma proprie toți vânzătorii de produse Apple care nu erau dealeri autorizați în cadrul programului derulat de Apple.
“Acordul, care restrânge, printre altele, numărul de distribuitori activi pe piața online, ar putea duce la scăderea stimulentelor pentru o concurență eficientă asupra prețurilor pentru mărcile Apple și Beats, cu efecte negative evidente pentru consumatori și companii”, potrivit AGCM.
Investigația autorităților italiene are loc în contextul în care atât Apple, cât și Amazon, au intrat în vizorul Comisiei Europene din cauza restricțiilor impuse companiilor care le folosesc produsele și serviciile.
În iunie, Comisia a anunțat că investighează practicile Apple legate de Apple Pay și App Store, compania fiind suspectată de încălcarea normelor antitrust în Spațiul Economic European (SEE).
În paralel, Comisia a lansat o serie de investigații formale referitoare la restricțiile impuse de Apple dezvoltatorilor de aplicații în App Store.
Amazon se confruntă, de asemenea, cu perspectiva unei noi anchete oficiale din partea Comisiei, pe fondul îngrijorărilor că retailerul american ar defavoriza retailerii mai mici care vând pe platforma sa.