Grupul american Apple Inc. a anunțat o campanie de reduceri pentru cumpărătorii chinezi, care vor avea la dispoziție patru zile în care vor putea cumpăra, la prețuri mai mici, cel mai scump model de telefon iPhone și accesoriile aferente, înainte de lansarea următoarei generații de smartphone-uri, transmite Bloomberg.
Potrivit unui comunicat publicat pe pagina sa de Internet, în perioada cuprinsă între 29 iulie și 1 august, Apple, o companie care în mod obișnuit este reticentă la ideea de a modifica prețurile de comercializare, va scădea cu 600 de yuani (89 de dolari) prețul pentru modelul de telefon iPhone 13 Pro, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Această rară campanie de reduceri lansată de Apple vine într-un moment în care economia chinez încearcă să își revină după carantinele introduse într-o serie de mari orașe precum Shanghai și Beijing, care au afectat vânzările de telefoane ale producătorilor chinezi precum Xiaomi,Vivo și Oppo.
Diminuarea cererii consumatorilor, inflația și problemele apărute de-a lungul lanțurilor de aprovizionare au provocat o scădere cu 9% a livrărilor globale de smartphone-uri în al doilea trimestru al acestui an, a estimat recent firma de cercetare Canalys. Producătorii chinezi au fost cei mai afectați, înregistrând scăderi de două cifre ale livrărilor în al doilea trimestru.
În mod tradițional, Apple a păstrat nemodificate prețurile pentru diferitele generații de iPhone, însă problemele economice din acest an au determinat grupul american să adopte o decizie neobișnuită, aceea de a crește prețurile în Japonia ca răspuns la deprecierea drastică a yenului.
Apple oferă mai multe opțiuni de plată în China, inclusiv plata în rate și prețuri mai mici pentru studenți. Însă în ultimi ani s-a abținut să ofere reduceri de prețuri în China pentru produsele sale cele mai scumpe.