Producătorul ceh de băuturi răcoritoare Kofola CeskoSlovensko AS se așteaptă la o nouă creștere a profitabilității, pe măsură ce culege roadele achizițiilor și creșterii organice din Europa Centrală, transmite Bloomberg.
Profitul operațional este prognozat să atingă un nivel record de două miliarde de coroane (88 de milioane de dolari) în următorii ani, de la unul de 1,25 de miliarde coroane raportat în 2023, a declarat directorul financiar, Martin Pisklak, arată Agerpres.
Denumită după o băutură răcoritoare concepută în anii 1960 în fosta Cehoslovacie, ca alternativă la Pepsi-Cola și Coca-Cola, Kofola a strâns finanțare prin ofertă publică inițială derulată în 2015 și între timp s-a extins și diversificat pe alte segmente, precum apă îmbuteliată, sucuri și recent bere, cu facilități de producție în Cehia, Slovacia, Slovenia și Croația.
„În prezent, stăm pe mai mulți piloni și ne putem juca cu ei. Când unul scade, altul vine în ajutor”, a spus Martin Pisklak într-un interviu pentru Bloomberg.
Pe fondul diminuării inflației, profitul operațional realizat de Kofola a crescut cu 13% în 2023, comparativ cu 2022. Potrivit directorului financiar, Kofola vrea să continue să se extindă, și are în vedere țările mici din apropiere, țările din Balcani și țările baltice
„Luarea unei pauze poate fi periculoasă în această afacere. Cred că presiunea de a te extinde și a crește este crucială pentru succesul pe termen lung”, a spus Pisklak.