Magazinele Diana și-au majorat vânzările de 5,5 ori în ultimul deceniu

Magazinele Diana și-au majorat vânzările de 5,5 ori în ultimul deceniu
scris astăzi, 01:56

Prezentă pe piață de mai bine de trei decenii, rețeaua de magazine alimentare Diana, ajunsă în prezent la 86 de unități, în județele Vâlcea, Gorj, Dolj, Argeș, Olt și Dâmbovița, este printre puținele branduri românești care au rezistat într-o piață dominată în principal de nume internaționale, majorându-și puternic afacerile în ultimii 10 ani.

În 2025, Profit.ro împlinește 10 ani de la lansare.

Urmărește-ne și pe Google News

Ultimul magazin Diana a fost inaugurat în luna decembrie a anului trecut, în Drăgănești, județul Olt, acesta fiind al șaselea magazin deschis doar în 2024.

Încă din 2021 compania anunța însă că vrea să atingă pragul de 100 de magazine la nivel național, target care ar putea fi atins în următorii 2 ani, dacă își menține ritmul de expansiune.

Grupul Diana include, pe lângă rețeaua de magazine, și o fabrică de mezeluri, un abator și o fermă de bovine.

Doar rețeaua de magazine a adus grupului afaceri de aproape 410 milioane lei în 2023, o creștere de 25% față de anul anterior, aceasta fiind și cea mai mare cifră de afaceri înregistrată de magazinele Diana în ultimii 10 ani.

GRAFIC România a pierdut 900.000 de oameni în 10 ani: Cea mai mică natalitate din ultima sută de ani. Mulți sunt bătrâni și bolnavi. Populația activă moare în accidente. Migrația aduce echilibru. Efectele pandemiei COVID-19 CITEȘTE ȘI GRAFIC România a pierdut 900.000 de oameni în 10 ani: Cea mai mică natalitate din ultima sută de ani. Mulți sunt bătrâni și bolnavi. Populația activă moare în accidente. Migrația aduce echilibru. Efectele pandemiei COVID-19

De altfel, magazinele Diana și-au majorat vânzările de 5,5 ori în ultimul deceniu. Dacă în 2014, Diana Com SRL, compania care operează lanțul de magazine, înregistra un rulaj de puțin peste 74 de milioane de lei, în 2023 a ajuns la 410 milioane de lei, poziționându-se astfel ca unul dintre cei mai mari retaileri alimentari de pe piața locală.

În total, în ultimul deceniu, magazinele Diana, deținute în proporție de 100% de către Irina Crăciunescu, au avut vânzări de aproape 2 miliarde de lei.

Am intrat în 2025, an care pentru noi are și o semnificație specială - Profit.ro împlinește 10 ani de la lansare. Mulțumim cititorilor și partenerilor pentru că ne sunt permanent alături CITEȘTE ȘI Am intrat în 2025, an care pentru noi are și o semnificație specială - Profit.ro împlinește 10 ani de la lansare. Mulțumim cititorilor și partenerilor pentru că ne sunt permanent alături

În ceea ce privește fabrica de mezeluri a grupului, operată de firma Diana SRL, a doua cea mai profitabilă firmă din grup - deținută cu 62,5% din acțiuni de Irina Crăciunescu, 18,5% de Adina Crăciunescu și cu 18,5% de Ilie Crăciunescu - aceasta a consemnat vânzări de 455,6 milioane de lei în 2023, o creștere de 18% față de anul anterior.

Și pentru fabrica de mezeluri 2023 a fost unul dintre cei mai buni ani din ultimul deceniu. Următorul cel mai bun an consemnat de Diana SRL din ultimii 10 a fost 2018, când compania ajunsese la afaceri de circa 400 de milioane de lei. Au urmat însă trei ani de scădere pentru fabrica de mezeluri, creșterea fiind reluată începând cu anul 2022.

În total, în ultimul deceniu, fabrica de mezeluri a grupului Diana a înregistrat un rulaj de 3,4 miliarde de lei.

Așadar, doar magazinele Diana și fabrica de mezeluri au adus grupului vânzări de 5,4 miliarde de lei în ultimii 10 ani.

Ministrul Finanțelor, despre taxele în următorii 10 ani CITEȘTE ȘI Ministrul Finanțelor, despre taxele în următorii 10 ani

Grupul Diana și-a majorat constant în ultimul deceniu și numărul de angajați, ajungând în 2023 la peste 1.400 de persoane.

Cei mai mulți dintre angajați lucrează în cadrul fabricii de mezeluri. Potrivit datelor Termene.ro, în 2023 Diana SRL, firma care operează fabrica de mezeluri, avea 724 de angajați, cu 21% mai mulți față de anul anterior.

În ceea ce privește rețeaua de magazine, numărul angajaților a ajuns la 649 în 2023, o creștere de doar 3% față de 2022, dar o triplare a numărului acestora față de 2014.

viewscnt
Afla mai multe despre
magazinele diana
irina crăciunescu
diana com srl
diana srl
adina crăciunescu