Piața locală a asigurărilor a înregistrat o evoluție semnificativă în ultimii 10 ani, cu creșteri notabile pe diferite segmente, adaptându-se în mod constant la nevoile și cerințele tot mai diversificate și exigente ale consumatorilor, spune pentru Profit.ro Benjamin Turquin, director general al BRD Asigurări de Viață. El este convins că activitatea acestui sector financiar are încă un potențial destul de bun de creștere și dezvoltare în viitor.
În 2025, Profit.ro împlinește 10 ani de la lansare.
"Față de acum 10 ani, când, în mod tradițional, românii își păstrau resursele în principal "la saltea" sau în depozite bancare, piața a evoluat, devenind mai complexă. Probabil că fondurile de pensii, produsele structurate, investițiile la bursă au contribuit la educația financiară și interesul publicului pentru alte soluții financiare, precum produsele de asigurare", a spus Turquin.
El a adăugat că, în ultimul deceniu, piața asigurărilor s-a transformat cu ajutorul avansul tehnologic, care a facilitat un flux mai rapid de informații și a contribuit la reducerea timpului de tratare a cererilor de despăgubire la nivel intern și soluționarea promptă a acestora.

"Aceste îmbunătățiri ale proceselor provin în principal din dezvoltarea cunoștințelor și creșterea așteptărilor clienților, în special în cazul produselor obligatorii, cum ar fi RCA și asigurarea locuinței (PAD). Asigurătorii extind acum aceste optimizări la alte fluxuri și produse. De asemenea, în ultimii ani au sosit în România insurtech-urile, care aduc idei noi și provocări jucătorilor tradiționali. În plus, în ceea ce privește asigurările unit-linked, consider că, deși nivelul de educație financiară al românilor a crescut, diversificarea investițiilor rămâne încă scăzută. Ca urmare, suntem foarte optimiști în ceea ce privește potențialul de creștere al acestei piețe", a afirmat șeful BRD Asigurări de Viață.
Pentru următorii 10 ani, Turquin crede că evoluția sectorului asigurărilor va însemna o creștere semnificativă a gradului de penetrare și a ratei de acoperire a asigurărilor în rândul populației din România, în special pe segmentul non-viață, cu precădere cel al asigurărilor de locuințe.
"Cunoștințele financiare ale populației din România vor continua să se dezvolte, generând noi așteptări: mai multă protecție pentru ei înșiși și pentru cei apropiați. Iar asigurătorii vor fi alături de clienți, oferindu-le acoperiri adaptate nevoilor. Menținerea avantajului fiscal din prezent ar păstra atractive produsele de asigurare de viață cu componentă investițională și acest lucru ar continua să creeze un avantaj suplimentar față de alte produse de investiții, prin componenta de protecție oferită", a arătat reprezentantul companiei.

El anticipează că mișcarea globală către digitalizare și eficientizarea pieței se va accelera în următorii ani.
"Clienții vor compara din ce în ce mai mult asigurările în funcție de preț, acoperire și accesibilitate, iar acest lucru va duce la o cerere sporită pentru transparență și flexibilitate, atât în ceea ce privește procesele, cât și produsele. Din ce în ce mai multe companii fintech și insurtech vor intra pe piață și vor colabora cu principalii jucători și cu autoritatea de reglementare pentru a îmbunătăți experiența clienților. Cu toate acestea, modelul integrat de bancassurance va continua, de asemenea, să își dovedească eficiența, prin furnizarea de consultanță adecvată clienților. Aș încheia cu un sfat: transformați asigurarea într-un produs de care să vă bucurați că l-ați achiziționat, știind că vă oferă siguranță și liniște, atunci când aveți cea mai mare nevoie", a mai spus Turquin.
BRD Asigurări de Viață a consemnat în 2023 prime subscrise de circa 294,95 milioane de lei, cu 27% mai mult față de anul 2022. Profitul net a atins 15,66 milioane de lei, comparativ cu 17,96 milioane de lei în 2022.
Compania ocupa locul 4 în ierarhia asigurătorilor de viață, cu o cotă de 10,87% la finele lunii septembrie 2024, potrivit datelor ASF. La finele anului 2015, asigurătorul avea o cotă de 4,99% pe piața asigurărilor de viață și ocupa locul 6 în topul de specialitate.
Cu un capital social de 36,116 milioane de lei, acționarii asigurătorului român sunt Sogecap (Franța) - 51% și BRD - Groupe Societe Generale - 49%.
Pe piața din România, grupul francez Sogecap este prezent și cu Sogessur Paris - Sucursala București, care activează sub brandul BRD Asigurări Generale. Mai multe detalii AICI.