Stellantis a cumpărat compania care îi produce cutiile de viteză hibride

Stellantis a cumpărat compania care îi produce cutiile de viteză hibride
scris ieri, 19:25

Grupul Stellantis a cumpărat integral acțiunile companiei E-Transmissions (Punch Powertrain PSA), furnizorul de transmisii automate electrificate, cu unități de producție în Franța și Italia, creat în 2020.

Punch Powertrain PSA E-Transmissions, companie specializată în producția de transmisii pentru vehicule, a fost cumpărată de Stellantis, care deținea doar o parte din acțiuni. Entitatea a fost creată în 2018 și a început să producă în 2020, prin asocierea dintre PSA Group și Punch Powertrain, având ca obiect de activitate fabricarea de cutii de viteze automate electrificate, necesare automobilelor mild-hybrid și plug-in hybrid ale grupului. Ulterior, acțiunile PSA au fost preluate de Stellantis, odată cu fuziunea cu Fiat Chrysler.

Urmărește-ne și pe Google News
BMW depășește noi recorduri în România. Vânzările modelului de lux Seria 7 le-au depășit pe cele din Austria CITEȘTE ȘI BMW depășește noi recorduri în România. Vânzările modelului de lux Seria 7 le-au depășit pe cele din Austria

Tranzacția cuprinde, concret, două uzine de cutii de viteze, una aflată în Franța, în Metz, și cealaltă în Torino, în complexul Mirafiori al Fiat. Participarea Stellantis în cele două uzine era diferită, într-una se ridica la 50%, în cealaltă la 39%. Conform anunțului, Stellantis a cumpărat toate acțiunile pe care le deținea Punch Powertrain.

„Prin această decizie, Stellantis preia controlul deplin asupra activităților de proiectare și producție a transmisiilor eDCT, recunoscute pentru performanța lor de referință în ceea ce privește greutatea, costul de producție, economiile de combustibil și reducerea emisiilor poluante”, a transmis compania auto.

 Cutiile de viteze electrificate au avut un rol esențial în dezvoltarea propulsiilor hibrid, atât cele mild-hybrid, pe 48 de volți, cât și cele PHEV, cu încărcare la priză. Acestea au integrat, în mecanismul cutiei, un motor electric de 21 kW, alimentat de o baterie de 0,9 kWh, care oferă o putere și cuplu suplimentare, în situațiile în care acestea sunt necesare, dar poate fi și singura sursă de propulsie în anumite condiții, de exemplu la rularea cu viteze mici.

FOTO BMW iX, lansat cu baterie mai mare și design inspirat de Neue Klasse. Prețurile pentru România cresc față de versiunea anterioară CITEȘTE ȘI FOTO BMW iX, lansat cu baterie mai mare și design inspirat de Neue Klasse. Prețurile pentru România cresc față de versiunea anterioară

Stellantis spune că decizia de achiziție integrală a acțiunilor companiilor care operează cele două uzine are în vedere gestionarea directă a procesului de dezvoltare și producție și „face parte din planul strategic de extindere și reînnoire a gamei de vehicule MHEV și PHEV”.

Fiecare dintre cele două uzine are o capacitate anuală de circa 600.000 de cutii eDCT iar investiția la momentul creării parteneriatului a fost de peste 100 de milioane de euro. Cutiile de viteze electrificate eDCT sunt folosite de toate mărcile grupului, fiind expediate către nu mai puțin de 11 fabrici de automobile din toată lumea.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
punch powertrain
cutii edtc
transmisie electrificata