Hyundai vrea să-și dubleze vânzările de mașini electrice din Europa, pentru a scăpa de penalitățile UE

Hyundai vrea să-și dubleze vânzările de mașini electrice din Europa, pentru a scăpa de penalitățile UE
scris ieri, 20:45

Chiar dacă se numără printre mărcile cu cele mai bune vânzări de automobile electrice din Europa, Hyundai și-a fixat ținte ambițioase de vânzări pentru 2025, pe segmentul electric. Scopul principal în acest moment este evitarea penalităților care vor fi aplicate în cazul neatingerii țintelor de emisii CAFE.

Hyundai a vândut în 2024 530.000 de vehicule pe piața din Europa lărgită, dintre care 426.000 au fost în țările UE. Pe segmentul electric marca sud-coreeană are în gama sa două modele Ioniq (5 și 6), plus Kona, versiunea cu propulsie electrică, iar acestora li s-a adăugat și Inster, către finalul anului. Volumul de mașini electrice vândute a fost, cu ajutorul tuturor acestor modele, de circa 68.000 de unități, ceea ce reprezintă 12,8% din totalul vânzărilor mărcii pe piața regională, și 15,9% din vânzările din UE.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO INEDIT în România - Un tramvai o ia la vale, vatmanul și călătorii încearcă să oprească cu mâinile CITEȘTE ȘI VIDEO INEDIT în România - Un tramvai o ia la vale, vatmanul și călătorii încearcă să oprească cu mâinile

Procentul este un pic mai mare decât cel înregistrat la nivelul Uniunii Europene (13,6%), dar este departe de a asigura nivelul necesar astfel încât marca să poată coborî nivelul mediu de emisii sub 93 de grame pe 100 km, pe vehicul. După cum susțin specialiștii din industrie, este nevoie de un prag de 25% pentru o marcă în așa fel încât să spere la o atingere a țintei.

Din acest motiv, chiar dacă aparent Hyundai a depășit unele mărci din Europa în privința ponderii propulsiei electrice, coreenii au nevoie de o creștere accelerată a vânzărilor de mașini cu motoare exclusiv electrice.

Acesta a fost scopul lansării lui Inster, micul hatchback de segment A, care încearcă să concureze veteranul Dacia Spring și nou lansatul Citroen e-C3, pe segmentul de prețuri accesibile.

5 ani de la Brexit - O lovitură pentru universitățile britanice și studenții din statele membre UE CITEȘTE ȘI 5 ani de la Brexit - O lovitură pentru universitățile britanice și studenții din statele membre UE

Directorul financiar al Hyundai Motor spune, însă, că strategia mărcii se va concentra în acest an pe creșterea cotei de piață a mașinilor electrice. „Vrem să dublăm numărul de mașini electrice vândute în Europa” a spus Seung Jo Lee, CFO Hyundai, în conferința de prezentare a rezultatelor. Problema care va trebui rezolvată este legată de tendințele pieței de electrice, care deocamdată sunt în jos, lucru care a afectat, de altfel, și vânzările modelelor electrice clasice ale Hyundai, așa cum le putem spune celor două, Kona și Ioniq 5, care ambele s-au confruntat cu scăderi ușoare, de câteva mii, ale cifrelor de vânzări.

Principalele piețe pe care s-ar putea obține creșteri sunt cele mai mari, între care Germania ocupă un rol important. Aici, după eliminarea subvenției la final de 2023, toată lumea a pierdut o bună parte din clienții de electrice, însă finalul lui 2024 a început să aducă o reechilibrare a cererii. O eventuală introducere de noi subvenții ar însemna un motiv de bucurie pentru toți constructorii, dar în lipsa acestuia eforturile de vânzări se vor concentra pe prețurile oferite de marcă.

EXCLUSIV Românii au cumpărat noul Duster de toți banii: peste 80% din mașinile vândute sunt versiunile cele mai scumpe. Aproape jumătate sunt 4x4 CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Românii au cumpărat noul Duster de toți banii: peste 80% din mașinile vândute sunt versiunile cele mai scumpe. Aproape jumătate sunt 4x4

După Inster, un singur model electric mai este așteptat de la Hyundai, Ioniq 9, un model de mari dimensiuni care în niciun caz nu va putea face volume prea mari astfel încât să influențeze în mod radical cifrele finale. Un al doilea model, Ioniq 3, chiar dacă va avea premiera în 2025, vânzările sale vor începe cel mai probabil doar în 2026, ceea ce înseamnă că nu poate face parte din ecuația limitelor de emisii.

Cel mai vândut model electric al Hyundai a fost, în 2024, Kona, acesta reușind să ajungă la circa 36.000 de clienți, pe locul al doilea fiind Ioniq 5, cu aproximativ 22.000 de unități vândute.

Deși a avut mai puține mașini electrice vândute, ponderea acestora în vânzările Hyundai a fost mai mare decât cea a mărcii Renault, chiar dacă francezii au vândut mai multe mașini electrice. Cu aproximativ 90.000 de autoturisme electrice livrate, marca Renault a avut o cotă de numai 12% din totalul vânzărilor, care s-au ridicat la aproape 700.000 de unități în Europa.

viewscnt
Afla mai multe despre
hyundai
vanzari hyundai
masini electrice hyundai