Noi decizii sunt luate de conducerea Stellantis, după plecarea lui Carlos Tavares. Familia de mașini de clasă B va fi produsă în uzinele din Zaragoza și în Vigo, unde costurile cu forța de muncă sunt mai reduse. Compania va construi în Zaragoza și o fabrică de baterii în parteneriat cu CATL.
Viitoarele modele de clasă B, ce vor fi dezvoltate pe platforma STLA Small, vor fi produse în Spania, în fabrica din Zaragoza. Este vorba despre modele ale mărcilor de volum și upmarket, în special de la Peugeot, Opel, și parte din mărcile italiene, respectiv Peugeot 208, 2008, Opel Corsa, Fiat 500, DS 3 Crossback și Opel Mokka, dar detaliile vor fi anunțate mult mai târziu, mai ales că startul producției pentru viitoarele automobile bazate pe această platformă a fost amânat, din 2027 în 2029.
Motivul amânării este, indiscutabil, situația incertă din piața de vehicule electrice, care a determinat conducerea Stellantis să prelungească cu doi ani viața modelelor cu combustie și hibride.
Compania a confirmat decizia, precizând că a fost luată pe considerente de „competitivitate, know-how, climat social și sprijinul administrațiilor publice”. Spania este una dintre țările UE cu bugete consistente alocate ajutoarelor de stat oferite companiilor auto pentru producția de vehicule electrice și baterii.
Stellantis produce deja automobile de clasă B în Vigo și Zaragoza, dar cele două vor fi modernizate și transformate în uzine destinate vehiculelor electrice. Teoretic, următoarea generație a modelelor pregătite să fie construite pe platforma STLA Small ar trebui să fie oferite cu propulsie electrică, având în vedere că din 2035 vor fi interzise motoarele cu combustie, însă compania a spus că va produce unele modele cu combustie până în 2029.
De altfel, platforma STLA Small a fost prezentată ca o platformă multienergie, la fel ca restul noilor platforme dezvoltate de companie și, unele dintre ele, intrate deja în producția de serie.
Stellantis își reconturează strategiile de producție pe termen lung, după plecarea fostului CEO, Carlos Tavares, sub conducerea interimară, formată din președintele John Elkan, care a preluat și un rol executiv, împreună cu directorul operațional Jean Philippe Imparato, care face parte dintr-un comitet de conducere în care se mai află și alți directori ai companiei.
CITEȘTE ȘI BMW depășește noi recorduri în România. Vânzările modelului de lux Seria 7 le-au depășit pe cele din AustriaAmbițiile Stellantis pentru mașinile din viitoarea generație electrică țintesc două elemente importante: costurile să fie din ce în ce mai reduse, iar pentru asta vor fi utilizate baterii LFP, iar autonomia să atingă 500 de kilometri, pentru a fi competitive.
Pentru a reuși acest lucru, Stellantis a creat un parteneriat cu chinezii de la CATL, pentru construirea unei fabrici de baterii în Zaragoza, chiar în zona fabricii de mașini. Investiția anunțată se ridică la peste 4 miliarde de euro și ar trebui să înceapă să producă baterii în 2026, cu o capacitate anuală de 50 GWh.
Uzina Stellantis din Zaragoza, care azi produce modele Peugeot și Opel, a aparținut General Motors, aici fiind produs modelul Opel Corsa în ultimii 40 de ani. Uzina din Vigo a aparținut fostei PSA, aici fiind produse modele ale mărcilor Peugeot și Citroen. În prezent aici se asamblează Citroen C4 și Peugeot 2008.