VIDEO PROFIT NEWS TV Silviu Dragomir, Fondator Eucom Business Language: Dacă avem 30% dintre companii care au afaceri de până în 500.000 de euro, investițiile pe care acestea le pot face în digitalizare sunt relativ mici. De aceea stăm atât de prost

VIDEO PROFIT NEWS TV Silviu Dragomir, Fondator Eucom Business Language: Dacă avem 30% dintre companii care au afaceri de până în 500.000 de euro, investițiile pe care acestea le pot face în digitalizare sunt relativ mici. De aceea stăm atât de prost
Andreea Guţu
Andreea Guţu
scris 26 ian 2022

Printre cele mai importante efecte ale crizei sanitare a fost accelerarea digitalizării atât pentru companii, cât și pentru instituțiile de stat, antreprenorii și decidenții deopotrivă realizând că nu se mai poate funcționa fără automatizarea proceselor și eficientizarea acestora. 

Și, cu toate că România să situează pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește nivelul de digitalizare, potrivit indexului DESI 2021, Silviu Dragomir, fondatorul Eucom Business Language, consideră că situația nu este chiar atât de negativă precum arată statisticile.

„Eu nu cred că stăm prost în ceea ce privește digitalizarea. Eu cred că stăm bine. Problema cea mai mare este legată de forța pe care o au companiile în momentul de față. Stăm foarte rău din perspectiva numărului de companii medii, adică cu cifre de afaceri între 1 milion de euro și 5 milioane de euro, și atunci este absolut normal - dacă avem 25-30% dintre companii care au afaceri de până în 500.000 de euro, investițiile pe care acestea le pot face în digitalizare sunt relativ mici. De aceea stăm atât de prost în statistici”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Silviu Dragomir.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO PROFIT NEWS TV Marius Motofei, Business Operations & Public Sector Director, Vodafone România: Digitalizarea nu este doar un instrument, ci o strategie. Orchestrarea este cheia pentru a ajunge la succes CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Marius Motofei, Business Operations & Public Sector Director, Vodafone România: Digitalizarea nu este doar un instrument, ci o strategie. Orchestrarea este cheia pentru a ajunge la succes

Deși business-ul Eucom a luat ființă în anul 2002, Silviu Dragomir a dezvoltat prima sa platformă digitală de cursuri de limbi străine începând cu anul 2009, în momentul de față fiind cel mai mare furnizor din domeniu pentru sectorul corporate din țară.

„Îmi place să cred că suntem printre pionierii digitalizării. În momentul în care intri în acest domeniu al digitalizării îți dai seama că procesul de digitalizare nu se oprește niciodată. Acum nu facem altceva decât să accelerăm. Pandemia a accelerat foarte multe procese și foarte mulți antreprenori, companii, și-au dat seama că nu pot să trăiască altfel, fără digitalizare”, adaugă antreprenorul

Potrivit acestuia, anul 2022 a început mai efervescent pentru piața de cursuri online, cel puțin față de anul anterior, prognozele sale indicând o creștere a cifrei de afaceri cu 50%. 

PROFIT NEWS TV Angela Roșca, TaxHouse: Mediul de afaceri are nevoie de consultare reală pe schimbări de taxe și impozite. Nici anul asta nu e OK să rămână discuția despre microîntreprinderi pentru decembrie CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Angela Roșca, TaxHouse: Mediul de afaceri are nevoie de consultare reală pe schimbări de taxe și impozite. Nici anul asta nu e OK să rămână discuția despre microîntreprinderi pentru decembrie

„Nevoia nu a dispărut, a fost doar amânată. Avem inclusiv experiența anului 2009 când a început criza pentru noi. Am văzut că acea perioadă a durat cam doi ani, ceea ce este și în momentul de față același lucru. După doi ani de criză lumea și-a dat seama că va trebui să trăiască cu ea și anumite proiecte nu mai pot fi amânate. Mizez în momentul de față exact pe același lucru”, mai spune fondatorul Eucom Business Language. 

Dacă înainte de pandemie doar 1% din cursurile susținute de Eucom se desfășurau în mediul online, proporția după doi ani de criză s-a inversat, 99% din cursuri fiind susținute acum online, trend care se va păstra și pe viitor. 

„Probabil că nu o să trecem mai mult de 30% pe cursuri cu prezență fizică, ci se vor face în continuare pe online. Este mai simplu din multe puncte de vedere și scutește timp pentru trainer. Partea aceasta de cursuri online va avea în continuare de câștigat. (...) Cred că viitorul educației va fi exact în această zonă, o parte digitală, o parte fizică. Aceasta este noua realitate în care trăim, în care comunicăm, interacționăm, și nu cred că o să se schimbe prea ușor sau să ne întoarcem înapoi”, subliniază acesta. 

viewscnt
Afla mai multe despre
cursuri limbi straine online
eucom
silviu dragomir
digitalizare companii
investitii digitalizare